سه شنبه 1 خرداد 1403

بعد از فرار مغزها منتظرفرار انگيزه‌ها باشيد‌

  تاريخ:سيزدهم دی 1388 ساعت 14:37   |     کد : 32633   |     مشاهده: 677

فارس: عضو انجمن مخترعان و مبتكران ايران گفت: بعداز فرار مغزها منتظر فرار انگيزه‌ها باشيد.

احمد طوقي عشقي امروز در اصفهان اظهار داشت: براي اختراع ستون فقرات مصنوعي مجبور به گرفتن وام 100 ميليوني از بانك مركزي شدم، اما امروز به دليل عقب افتادن وام تمام اموالم به مصادره بانك درآمده است.

وي با اشاره به سخني از رئيس جمهور مبني بر اينكه «نخبگان به عنوان برگزيدگان علمي جامعه، ظرفيت‌هاي بالقوه‌اي هستند كه بهره‌برداري صحيح از آنها مي‌تواند راهگشاي رشد و توسعه همه‌جانبه كشور باشد» بيان داشت: با توجه به سخنان رئيس جمهور محترم آيا من مستحق چنين بي‌توجهي هستم كه بايد به خاطر 30 ميليون باقي مانده از بدهي‌ام به بانك، اموالم به مصادره بانك درآيد و از كار پژوهشي باز بمانم.

عضو انجمن مخترعان و مبتكران ايران اضافه كرد: براي اجراي طرح جوجه‌كشي شترمرغ حدود 200 ميليون از اموال شخصي خود را در بيابان براي احداث ساختمان هزينه كردم، اما با عدم حمايت مسئولان در اين زمينه روبه‌رو شده و هيچ‌گونه تلاشي براي ساخت اين مكان نشد، تنها قول آن داده شد و تاكنون نيز براي احداث اين ساختمان هيچ‌گونه فعاليتي آغاز نشده است.

وي با اشاره به اينكه نامه‌هاي متعددي به رئيس جمهور مبني بر حمايت مالي از طرح‌هايم ارسال كرده‌ام و با موافقت ايشان مواجه شده‌ام، تصريح كرد: با توجه به ارسال نامه‌اي از ايشان، ارگان‌ها هيچ‌گونه همكاري نداشته و كار خود را به يكديگر پاس مي‌دهند در واقع با ارسال اين سه نامه هيچ‌گونه همكاري در اين زمينه نشده است.

طوقي عشقي ادامه داد: از استاندار جديد آقاي ذاكر اصفهاني مي‌خواهم تا به اين مسئله رسيدگي كرده و مانع تصاحب اموالم توسط بانك شود.

وي با اشاره به سخن رئيس جمهور كه «استاندارهاي هر شهر در قالب رئيس جمهور هستند» اظهار داشت: اين سخن نشانگر اختيارات بالاي استاندارها بوده و بايد تمام استاندارها مشكلات شهر خود را شناخته و درصدد حل آنان اقدام كنند.

عضو انجمن مخترعان و مبتكران ايران با بيان اينكه در ايران پژوهش‌ها و اختراعات بعد از ارائه به برخي سازمان‌ها براي گرفتن تائيديه سرقت مي‌شود، خاطرنشان كرد: پس از اينكه اختراع را براي تأييد به اين سازمان ارائه دهيم، بعد از مدتي خبر مي‌دهند كه اختراع مورد تائيد قرار نگرفته است و بايد به دنبال مكاني ديگر براي عرضه اختراعات خود باشيد.

وي با اشاره به اينكه وزارت بهداشت نيز براي قبول اين اختراع توليد انبوه آن را به من پيشنهاد كرده است، ادامه داد: توليد انبوه مستلزم دارا بودن شرايط مالي بالا است تا بتوانم ستون فقرات مصنوعي را به توليد انبوه برسانم و بعد از اين توليد از جانب وزارت بهداشت حمايت خواهم شد.

طوقي عشقي با اشاره به اقدامات اجرايي بانك بر عقود اسلامي بيان داشت: بانك‌ها ادعاي مشاركت در طرح‌ها را دارند، اما با گذشت اين مدت به وعده‌هاي خود جامعه عمل نپوشانده و با فرصت ندادن من را در منگه قرار داده‌‌اند، بانك معتقد است كه در سود اختراع با من شريك است، پس براي به نتيجه رسيدن آن بايد صبر كند تا كار به توليد برسد.

وي افزود: من هميشه در چهارچوب قانون عمل كرده‌ام و هيچ‌گونه خلافي در كارم مشاهده نمي‌شود، آيا مزد من بعد از اين همه تلاش در راستاي بالا بردن سطح علم در جامعه قرارگيري در ليست سياه بانك مركزي است؟

عضو انجمن مخترعان و مبتكران ايران تصريح كرد: تا روز 14 دي‌ماه به من فرصت داده شده تا قرض خود را به بانك پرداخت كنم در غير اين صورت اموالم توسط بانك مصادره و از فعاليت پژوهشي باز مي‌مانم.

http://www.sanatnews.ir/News/1/32633
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است