سه شنبه 1 خرداد 1403

محسن رضایی را هم مردود کردند!

  تاريخ:سيزدهم دی 1388 ساعت 14:47   |     کد : 32634   |     مشاهده: 671

حسین شریعتمداری نامه رضایی را روی دیگر سکه بیانیه میر حسین موسوی دانسته و یادداشت نویس وطن امروز هم اساسا رضایی را جزو خواص مردود خوانده است.

روزنامه کیهان و وطن امروز در سرمقاله های امروز خود انتقادات تندی را علیه محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد کرده اند. حسین شریعتمداری نامه رضایی را روی دیگر سکه بیانیه میر حسین موسوی دانسته و یادداشت نویس وطن امروز هم اساسا رضایی را جزو خواص مردود خوانده است.

به گزارش سرویس سیاسی«فردا» انتقادات تند این دو روزنامه حامی دولت به محسن رضایی در پی نامه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به رهبر انقلاب در خصوص بیانیه میر حسین موسوی کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات است که در آن رضایی بیانیه موسوی را سرآغازی برای برقراری وحدت در بین نیروهای سیاسی دانسته بود.

هر چند روزنامه های یاد شده، به همراه روزنامه های حامی دولت دیگری همچون، رسالت، جوان و ایران نامه رضایی را روز شنبه در صفحات خود منتشر نکرده بودند، اما امروز در واکنش به آن موضع شدیدی علیه رضایی گرفته اند. در بخشی از سرمقاله روزنامه کیهان به قلم حسین شریعتمداری با عنوان« از شما بعید بود» آمده است:« خوشبيني حكم مي كند كه نامه سرگشاده آقاي محسن رضايي به رهبر معظم انقلاب را ناشي از درك سياسي اندك ايشان تلقي كنيم ولي برخي از شواهد و قرائن موجود و آنچه در متن اين نامه آمده است زمينه چنداني براي خوشبيني باقي نمي گذارد و بيم آن مي رود كه خوشبيني و «حمل به صحت» درباره اقدام ايشان مصداق «حمله به صحت»! باشد. و اما، اگر ماجرا به خود آقاي رضايي ختم مي شد و دنباله ديگري در پشت صحنه نداشت، نوشتن اين يادداشت نيز ضروري نبود، ولي با عرض پوزش از آقاي رضايي بايد گفت نامه سرگشاده ايشان به رهبر معظم انقلاب و بيانيه اخير مهندس موسوي دو روي يك سكه اند كه با دو ادبيات به ظاهر متفاوت نوشته شده اند...بالاخره خطاب به برادر محسن- واژه متداول در ميان برادران سپاه براي ناميدن آقاي رضايي- بايد مشفقانه گفت؛ مراقب خود و فريب فتنه گران باشيد و از توده هاي عظيم مردم خدا دوست و عاشورايي فاصله نگيريد. دشمن درپي فريب شماست و متاسفانه و با عرض پوزش در مقصود خود چندان هم ناموفق نبوده است. انتظار از جنابعالي آن است كه «قطع اين مرحله بي همرهي خضر» نكنيد تا مانند توده هاي عظيم ملت- همان ها كه در نامه خود آنان را ستوده ايد- از كيد و فريب دشمنان در امان باشيد. انشاءالله.»

روزنامه وطن امروز هم در یادداشت روز خود و در صفحه اول شماره امروز، با عنوان« آقایان سوء تفاهم شده است!» نوشته:« ..در این برهه، مهم‌ترین توصیه دوستانه به محسن رضایی و اطرافیانش، یافتن راهی در جهت تعریف یک «شخصیت مستقل» برای خود است.قطعاً تا این مهم محقق نشود، نمی‌توان انتظار داشت اهالی سیاست و نیز افکار عمومی درباره وی، رفتاری غیر از آنچه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رخ داد، اتخاذ کنند...اما نکته دیگر که البته متوجه محسن رضایی است، اینکه آیا رضایی دارای جایگاهی است که چنین نامه‌ای با چنین محتوایی به رهبر انقلاب نگارش کند؟! عملکرد رضایی در حوادث پس از انتخابات حاکی از آن است که وی در روزهای نخستین التهاب‌آفرینی موسوی، با طرح ادعای تقلب همراهی کرد و می‌توان رضایی را در زمره خواص مردود به شمار آورد...»

به گزارش سرویس سیاسی«فردا» این برخورد سلبی با محسن رضایی در حالی است که به اعتقاد بسیاری از چهره های میانه رو و معتدل، ادامه تنش های سیاسی بعد از انتخابات هزینه های زیادی را بر کشور بار کرده است. حال در شرایطی که فشارهای خارجی علیه جمهوری اسلامی در حال تشدید شدن است و هر عقل سلیمی بر این نکته اذعان دارد که تداوم تنش های سیاسی، جز ضرر بر منافع مردم- که هر دو سوی ماجرا سنگ آنها را بر سینه می زنند- چیزی ندارد، چرا عده ای اینگونه در برابر هر طرح یا پیشنهاد وحدت آفرین این گونه موضع می گیرند؟

علی مطهری همانند محسن رضایی از جمله چهره هایی است که در طول این چند ماه تلاش های زیادی را برای کاهش تنش ها و نزدیکی گروه ها و چهره های سیاسی به همدیگر انجام داده است. هر چند تلاش های وی تاکنون نتیجه بخش نبوده ولی او همچنان امیدوار است تا تندروی ها از هر دو طرف مهار شود و بار دیگر آرامش به بستر سیاسی ایران باز گردد.

او که اخیرا بار دیگر پیشنهاداتی را در 7 بند مطرح کرده است در خصوص طرح خود گفته است:« برخي مقامات از هر دو طرف موافقت کرده اند، فقط اراده يي لازم است که اين طرح را پيش ببرد و فکر مي کنم اگر بعضي از نخبگان از اين طرح حمايت کنند، قابليت اجرا داشته باشد.

او در گفتگویی که با یکی از روزنامه ها انجام داده در باره مخالفان این طرح افزوده است:« به نظر مي رسد گروهي از حاميان دولت تمايلي به پايان دادن به بحران فعلي ندارند و دوست دارند اين بحران ادامه داشته باشد. احتمالاً ادامه اين بحران منافعي براي آنها دارد چون هر طرحي که مطرح مي شود سريعاً به آن حمله مي کنند و تلاش مي کنند آن را ناکام و عقيم بگذارند.به عقيده من اگر عده يي از نخبگان معتدل مذهبي و سياسي از اين طرح حمايت کنند و هياتي را مشخص کنند که با دو طرف گفت وگو کنند ان شاء الله اين بحران به راحتي حل خواهد شد. قطعاً با بيانيه يي که آقاي موسوي صادر کردند راه براي حل اين بحران هموارتر شده است. به نظر مي رسد اين افراد( مخالفان) در فضاي نامتعادل و آشوب و بحران بهتر به اهداف شان مي رسند. اينکه مثلاً برخي از شخصيت ها را از انقلاب حذف کنند به خصوص کساني که مانع رسيدن آنها به اهداف شان هستند. به همين خاطر از فضاي آشوب و بحران و عوام فريبي استفاده مي کنند و کارشان را پيش مي برند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/32634
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است