يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

اعتباري ايرانسل در17کشورآنتن مي دهد

  تاريخ:بيست و دوم دی 1388 ساعت 15:16   |     کد : 33260   |     مشاهده: 675

سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل در 17 کشور و سيم کارت هاي دائمي آن در 200 اپراتور آنتن مي دهند.

با اضافه شدن شش کشور مالزي، فرانسه، آذربايجان، قطر، تاجيکستان و قزاقستان، تعداد کشورهاي طرف قرارداد رومينگ سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل به 17 کشور رسيد.

در حال حاضر امکان استفاده از سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل در کشورهاي عراق، عربستان سعودي، ترکيه، امارات متحده عربي، سوريه، قبرس، افغانستان، بلژيک، آذربايجان، يمن، سودان، قطر، مالزي، اوگاندا، تاجيکستان، فرانسه و قزاقستان فراهم شده است .

مشترکين سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل در هنگام سفر به اين کشورها و تنها با شماره گيري کد دستوري #7*1*2*3*140* از خط خود، ميتوانند از خدمات رومينگ اعتباري ايرانسل استفاده کنند.

مشترکان سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل براي استفاده از سرويس رومينگ بين الملل بايد ثبت نام سيم کارت خود را تکميل و مدارک خود را به ايرانسل ارسال کرده باشند و همچنين از داشتن اعتبار کافي در سيم کارت خود و يا به همراه داشتن کارت شارژ کافي اطمينان حاصل کنند.

اين دسته از مشترکين مي توانند علاوه بر خريد کارت شارژ، از سرويس هاي پيشرفته شارژ ايرانسل از جمله شارژ اينترنتي، شارژ الکترونيکي (e-charge) و شارژ خط به خط (p2p) در زماني که در خارج از ايران هستند، استفاده کنند. ضمن آنکه مشترکان براي استفاده از دو روش آخر، يعني شارژ الکترونيکي و خط به خط مي توانند از نزديکان خود در داخل ايران نيز کمک بگيرند.

همچنين در صورتي که مشترک به يکي از کشورهاي سوريه، افغانستان و سودان که شرکت ام.تي.ان در آنها به عنوان ارائه دهنده خدمات تلفن همراه حضور دارد سفر کند، مي تواند با خريد کارت شارژ هاي موجود در بازار همان کشور که متعلق به شرکت ام.تي.ان است، سيم کارت ايرانسل خود را شارژ کرده و نسبت به ساير شبکه ها هزينه کمتري بپردازد. در اين روش، سيستم هوشمند ايرانسل به صورت خودکار عمليات تبديل ارز را انجام مي دهد.

براساس اين گزارش، مشترکان براي افزايش اعتبار سيم کارت خود، چه در ايران و چه در خارج از کشور کافي است شماره رمز کارت شارژ ايرانسل خود را از طريق کد #شماره رمز12رقمي*141* شماره گيري کنند. همچنين مشاهده موجودي سيم کارت اعتباري در ايران يا کشورهاي طرف قرارداد با ايرانسل با شماره گيري کد دستوري #1*141* ممکن مي باشد.

مشترکان سيم کارت هاي اعتباري ايرانسل براي فعال سازي سرويس رومينگ بين الملل، کافي است کد دستوري #7*1*2*3*140* را از خط خود شماره گيري کنند. پس از آن هنگامي که مشترک از ايران خارج شده و به محدوده رومينگ بين الملل وارد مي شود، سيم کارت وي به طور خودکار در وضعيت رومينگ قرار مي گيرد. اگر گوشي مشترک قابليت تبديل خودکار به حالت رومينگ را نداشته باشد، کافي است گوشي يک بار خاموش و روشن شود تا در وضعيت رومينگ قرار گيرد.

البته بعضي اوقات به دليل تفاوت باند فرکانسي در کشور مقصد، مشترکان ممکن است مجبور به استفاده از گوشي ديگري باشند.

براساس اين گزارش، پيش از اين امکان استفاده از سرويس رومينگ بين الملل براي مشترکان سيم کارت هاي دايمي ايرانسل در حدود 200 اپراتور جهان فراهم شده بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/33260
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است