يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

زنان تنها از خود دفاع می‌کنند

  تاريخ:بيست و سوم دی 1388 ساعت 09:21   |     کد : 33276   |     مشاهده: 705

خشونتی که توسط زنان علیه همسرانشان اتفاق می‌افتد، بیشتر به شکل دفاع شخصی است/ عواقب و نیز انگیزه خشونت همسر در بین زنان و مردان متفاوت است.

شواهد و مدارک خشونت در کشورهای صنعتی دال بر این است که زنان در اعمال خشونت متداول در بین زوجین علیه مردان شرکت دارند ولی شواهد کمی در مورد این مساله وجود دارد که زنان ، مردان را در معرض نوع مشابهی از خشونت شدید قرار دهند.

آرمین دخت احمدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «فردا» با بیان این مطلب تصریح کرد : به طور متداول در نمونه های بالینی بیشتر زنان کتک خورده مشاهده می شوند. علاوه بر این ، تحقیقات نشان می دهند که عواقب و نیز انگیزه خشونت همسر در بین زنان و مردان متفاوت است .

وی خاطرنشان کرد : نتایج مطالعات در کانادا و ایالات متحده ، نشان می دهد که احتمال صدمه دیدن زنان در طی حمله های همسر در مقایسه با مردان بیشتر است و همچنین زنان از فرم های شدید تری از خشونت رنج می برند. درکانادا ، احتمال صدمه دیدن قربانیان زن خشونت همسر 3 برابر بیشتر از مردان بوده و زنان 5 برابر بیشتر از مردان احتیاج به مراقبت پزشکی داشته اند ، ضمن آنکه زنان 5 برابر بیشتر در طول زندگی خود با ترس و وحشت خشونت همسر مواجه می شوند.

به گفته این روانشناس و کارشناس آسیبهای اجتماعی ، خشونتی که توسط زنان علیه همسرانشان اتفاق می افتد ، بیشتر به شکل دفاع شخصی است.

احمدی در خصوص وضعیت همسر آزاری در ایران نیز یادآور شد : آمار و اطلاعات دقیقی در این خصوص موجود نیست و تنها می توان به آماری که به صورت پراکنده در این خصوص منتشر می شود اشاره کرد ، چنانچه مدیر پزشکی قانونی خراسان شمالی اعلام کرده است ، میزان همسر آزاری از سوی زنان در این استان افزایش یافته است بطوریکه در سال 86 میزان پرونده های تشکیل شده همسر آزاری از سوی زنان در پزشکی قانونی نسبت به مردان 2 مورد بوده که این میزان در سال 87 به 46 مورد افزایش یافته است . که علت عمده بروز آن را مشکلات ناشی از مسائل روحی و روانی زوجه که برگرفته از وضعیت نابسامان زناشویی بوده است ، برشمرده است .

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/33276
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است