يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

بغداد امنیت را تجربه می‌کند

  تاريخ:بيست و سوم دی 1388 ساعت 09:22   |     کد : 33277   |     مشاهده: 673

خبر آنلاین: نیروهای امریکایی اندک اندک بار و بنه را جمع می‌کنند و به کشور بازمی‌گردند.

تلاش‌های نوری مالکی نخست وزیری عراق در بغداد برای تامین امنیت و به دست گرفتن استقلال نظامی اندک‌اندک در حال جواب دادن است . در شرایطی که تا انتخابات ماه مارس تنها دو ماه فرصت باقی‌ست، بر میزان تدابیر امنیتی از هم‌اکنون افزوده شده است . نیروهای امنیتی عراق تدابیر امنیتی شدیدی را در بغداد به منظور جلوگیری از وقوع انفجارها و حملات تروریستی اتخاذ کردند. فرماندهی عملیات بغداد از منع آمد و شد جزیی خودرو‌ها در مناطق مختلف بغداد به ویژه در رصافه در شرق بغداد به منظور جلوگیری از ورود خودرو‌های بمبگذاری شده در این منطقه خبر داد.

به گفته سخنگو ارتش عراق در پایتخت این تدابیر از ساعت اولیه صبح امروز در راستای عملیات امنیتی پیشگیرانه علیه اهداف حیاتی در بغداد اتخاذ شد. در پی اجرای این عملیات افراد شبه نظامی دستگیر شده و خودروهای بمبگذاری شده نیز کشف و ضبط شدند.

سخنگوی فرماندهی عملیات بغداد هم چنین اخبار منتشره مبنی بر تلاش برای کودتای نظامی در منطقه الکرخ را رد کرد. قاسم عطاء در این خصوص گفت: عملیاتی که امروز صورت گرفت، برای جلوگیری از تلاش کودتای نظامی در منطقه الکرخ نبود. این عملیات برای نخستین بار صورت گرفته و با هدف پاکسازی مناطق مختلف بغداد از گروهک‌های تروریستی بوده است.

پلیس عراق اعلام کرده است که 25 تن طی عملیات امنیتی دستگیر شدند و مقادیر زیادی سلاح و مواد منفجره نیز کشف و ضبط شده است. 25 فرد دستگیر شده درصدد انجام عملیات تروریستی در بغداد بودند. 400 کیلوگرم مواد منفجره، خمپاره و مواد شیمیایی دیگر نیز کشف و ضبط شده است.

همزمان فرمانده گردان چهارم در ارتش آمریکا در شهر ناصریه، نیز اعلام کرد که 80 هزار سرباز آمریکایی قبل از ماه اگوست از عراق عقب نشینی خواهند کرد و استان ذی قار مرکز اداره عملیاتی انتقالی در طول عقب نشینی نیروها خواهد بود. بر اساس توافق امنیتی امضا شده میان بغداد و واشنگتن، 80 هزار سرباز آمریکایی از عراق خارج خواهند شد.

وی تاکید کرد: حمایت از تضمین امنیت انتخابات آتی عراق، آخرین مسوولیت این نیروها خواهد بود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/33277
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است