يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

استانداردسازی بازداشتگاه‌ها آغاز می‌شود

  تاريخ:بيست و سوم دی 1388 ساعت 09:27   |     کد : 33283   |     مشاهده: 687

ایسنا: فرمانده نيروي انتظامي گفت: پليس بايد بداند چه رفتاري شايسته و در خور شان مردم است و شهروندان نيز بايد نحوه برخورد با پليس را بشناسند و اين وظيفه سنگيني است كه براي رسيدن به آن بايد گام‌هاي بلندي برداريم.

سردار اسماعيل احمدي مقدم در حاشيه دوره استانداردسازي اصلاح رفتار كاركنان در مشهد گفت: براي رسيدن به اين هدف متعالي در دو سال اخير دوره‌هاي استانداردسازي رفتار كاركنان را در سرلوحه برنامه‌هاي كاري خود قرار داده‌ايم تا جايي كه امروز پليس از نظر اعتماد عمومي و رضايت‌مندي شهروندان تا حد مطلوبي پيش رفته است.

وي خاطر نشان كرد: رفتار قاطعانه پليس تنها بايد رفتار قانون‌شكنان و متجاوزان به حقوق اجتماعي را هدف قرار دهد و در اين عرصه حتي خود افراد نيز هدف نيستند، بلكه بايد رفتارهاي آن‌ها اصلاح شود.

احمدي مقدم با اشاره به حوادث اخير و حضور قاطعانه پليس در دفاع از ارزش‌ها و تحكيم و توسعه نظم و امنيت عمومي افزود: پليس در برخورد جدي و قاطعانه با قانون شكنان چشم‌پوشي نخواهد كرد و از قدرت و توان خود بهره خواهد برد.

وي درباره مبارزه با مواد مخدر گفت: ناجا در اين عرصه چه در بخش مبارزه مسلحانه و چه در بخش پيشگيري از آسيب و درمان معتادان گام‌هاي بلندي برداشته است و در اين راه برنامه‌هاي ويژه‌اي را پيگيري و به مرحله اجرا گذاشته كه از آن جمله ‌انسداد مرزهاي كشور است.

وي تصريح كرد: از 90 ميليارد تومان بودجه انسداد مرزي تاكنون 33 ميليارد تومان به ناجا واگذار شده است.

وي در بخش معيشت كاركنان افزود: ناجا بخشي از دولت و حكومت است و حقوق و مزاياي كاركنان آن در چارچوب قانون پرداخت مي‌شود، اما آنچه به عنوان يك گلايه مي‌توانيم مطرح كنيم اين است كه كاركنان پليس با توجه به اجراي طرح‌هاي پي در پي و افزايش ساعت كاري به صورت فوق العاده فعاليت مي‌كنند، اما متوسط دريافت اضافه كاري آنان در هر ماه اندك است، لذا از دولت و مجلس مطالباتي داريم كه بايد با نگاه ويژه‌اي به آ‌ن نگريسته شود.

فرمانده ناجا افزود: البته در بخشي كه مربوط به داخل سازمان مي‌شود از طريق بنياد تعاون اقدامات خوب و مثمرثمري براي رفاه كاركنان پيگيري و اجرا شده است و اين روند گام مطلوب‌تري در آينده نزديك به خود خواهد گرفت.

وي درباره تخلفارت كاركنان ناجا در حوادث اخير گفت: كاركنان متخلف به دادسراي نظامي معرفي شده‌اند و پيگيري‌هاي لازم در اين باره انجام خواهد شد، اين درحالي است كه تخلفات كاركنان مربوط به بازداشتگاهي است كه افراد به آن انتقال يافته بودند و در واقع نبايد به آنجا منتقل مي‌شدند.

احمدي‌مقدم در ادامه از استانداردسازي بازداشتگاه‌هاي كشور از ابتداي سال آينده خبر داد و گفت: در بخش تخصيص اعتبار و بودجه لازم براي بازداشتگاه‌ها شاهد تحولاتي خواهيم بود و تمام بازداشتگاه‌ها به سيستم مونيتورينگ مجهز مي‌شود تا كنترل سيستماتيك و اصولي بر رفتار كاركنان پليس اعمال شود.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/33283
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است