يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

روایت ترک ها از بی ادبی اسرائیل

  تاريخ:بيست و سوم دی 1388 ساعت 09:49   |     کد : 33288   |     مشاهده: 713

یک منبع نزدیک به سفیر ترکیه در تل آویو با انتقاد از برخورد اهانت آمیز معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با "احمد چلیکول"، آن را بدترین تجربه در طول 35 سال سابقه کاری خود عنوان کرد.

به گزارش  مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، یک منبع نزدیک به "احمد چلیکول" سفیر ترکیه در سرزمینهای اشغالی برخورد مقامهای وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با وی را بسیار توهین آمیز دانسته و از آن انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در واکنش به این اقدام اهانت آمیز سفیر رژیم صهیونیستی در آنکارا را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را به دولت این رژیم را به وی ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش امروز (سه شنبه) "دنی آیالون" معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان فراخواندن سفیر ترکیه در سرزمینهای اشغالی به وزارت امور خارجه رفتار بی ادبانه و توهین آمیزی با وی داشته است.

منبع نزدیک به چلیکول در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت که مقامهای صهیونیستی در جریان اعتراض به پخش برنامه ضد صهیونیستی از شبکه تلویزیونی ترکیه، سفیر ترکیه را روی یک صندلی بسیار کوچک و قدیمی و بدون قرار دادن پرچم این کشور نشانده اند.

وی این اقدام را بدترین تجربه در طول 35 سال سابقه کاری اش در وزارت امور خارجه دانسته و گفته است که این اقدام با دستور "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه رژیم اسرائیل و توسط معاون وی و همکارانش انجام شىه است.

به گفته این دیپلمات ترکیه ای که نخواسته نامش فاش شود آیالون و دو نفر از کارکنان وزارت امور خارجه با نشاندن سفیر ترکیه بر روی یک صندلی کوتاهتر برای مدتی طولانی و رفتار خشن با وی، کاملا مغایر با اصول دیپلماتیک و اخلاقی رفتار کرده اند.

همچنین معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از آغاز نشست خود با سفیر ترکیه به زبان عبری به عکاسان گفته است که در تصاویری که از این نشست می گیرند بر پایین بودن محل نشستن سفیر ترکیه و نیز تنها وجود پرچم این رژیم در صحنه تاکید کنند.

خاطرنشان می شود که روابط آنکارا و تل آویو در ماههای اخیر به دلیل بروز مسائلی مانند پخش سریالهای ضدصهیونیستی از شبکه های تلویزیونی ترکیه و انتقاد آنکارا از ادامه جنایات صهیونیستها در غزه به ویژه پس از جنگ 22 روزه این رژیم بر ضد غزه به شدت دچار تنش شده است.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/33288
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است