يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

مایکروسافت روی Facebook موتور جستجو می گذارد

  تاريخ:پنجم مرداد 1387 ساعت 16:36   |     کد : 3480   |     مشاهده: 605
به گزارش صنعت نیوز، مایکروسافت در پی شکست در پروژه خرید یاهو قصد دارد از پاییز آینده یک موتور جستجوی جدید روی شبکه اجتماعی Facebook راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، مایکروسافت در پی شکست در پروژه خرید یاهو قصد دارد از پاییز آینده یک موتور جستجوی جدید روی شبکه اجتماعی Facebook راه اندازی کند.

 غول نرم افزاری دنیا پس از شکست تلاشهایی که در خصوص خرید یاهو انجام داد تصمیم گرفت به رزمایش بزرگ خود در ورود به دنیای اینترنت ادامه دهد.

مایکروسافت اکتبر گذشته 6/1 درصد از سهام شرکت فیس بوک را خریداری کرد. در آن زمان استیو بالمر رئیس مایکروسافت اظهار داشت که "فیس بوک" در چند سال آینده می تواند 25 درصد از تبلیغات آنلاین را به خود اختصاص دهد.

عملیات راه اندازی این موتور جستجوی جدید مایکروسافت روی "فیس بوک" از پاییز آینده و با تقویت ارتباط میان دو گروه آغاز خواهد شد.

بر پایه این توافق، شرکت فیس بوک به ریاست مارک زاکربرگ 24 ساله، روی صفحات خود از بنرهای تبلیغاتی ارائه شده از سوی مایکروسافت استفاده خواهد کرد.

همچنین در راستای رقابت با گوگل، بزرگترین موتور جستجوی دنیا مایکروسافت با فیس بوک به توافق رسیده است که به میلیونها کاربر این شبکه اجتماعی سرویس جستجو روی وب عرضه کند.

استیو بالمر در این خصوص اظهار داشت: "جستجو یکی از نقاط مقصد روی اینترنت و بهترین موقعیت برای ارائه محصولات جدید به مشتریان است."

از دیگر توافقات این شراکت می توان به سرویس Facebook Connect اشاره کرد. این سرویس جدید به طور خودکار به سایر سایتها امکان می دهد که تمام تماسهای کاربران فیس بوک را که در روی صفحات آنها ثبت نام کرده اند دریافت کنند.

برای مثال این سرویس به کاربران شرکت تلفنی Loopt امکان می دهد حرکات تلفنهای همراه تماسهای خود را روی فیس بوک رصد کنند.

هرچند به اعتقاد تحلیلگران، این عملیات با خطر بالای نقض حریم خصوصی مواجه است. به خصوص که شرکت زاکربرگ این اطمینان را داده است که کاربران می توانند در خصوص اشتراک گذاری این اطلاعات با دیگران  تصمیم بگیرند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/3480
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است