جمعه 28 ارديبهشت 1403

دلايل افزايش قيمت سهام كشتيراني

  تاريخ:بيست و نهم ارديبهشت 1387 ساعت 14:28   |     کد : 359   |     مشاهده: 2795
به گزارش صنعت نيوز، با ابطال شدن معامله روز گذشته سهام كشتيراني امروز مجددا اين سهم با قيمت پايه 3521 ريال در تابلو بورس عرضه مي‌شود.

 به گزارش صنعت نيوز، با ابطال شدن معامله روز گذشته سهام كشتيراني امروز مجددا اين سهم با قيمت پايه 3521 ريال در تابلو بورس عرضه مي‌شود.

به گزارش خبر نگار گروه كشتي سازي صنعت نيوز، دكتر اسماعيل غلامي ـ معاون سازمان خصوصي سازي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري با اشاره به باطل شدن معامله روز گذشته كشتيراني به تعيين قيمت كارشناسي سهم از سوي سازمان اشاره كرد و گفت: در روش سودآوري زمانيكه با سود سه ساله سهم، تعديلات و شاخص تورم محاسبه شود قيمت كل شركت 1400 ميليارد تومان برآورد مي‌شود در حاليكه اين امر در قيمت‌گذاري كمتر مورد توجه قرار مي‌گيرد.

وي به خريد 70 فروند كشتي اقيانوس پيما از سوي شركت كشتيراني اشاره كرد و با طرح اين سوال ادامه داد: زمانيكه شركت به خريد 300 ميليارد تومان كشتي اقدام مي‌كند آيا سود سال آينده آن به اندازه سود سال قبل خواهد بود؟

وي قيمت پايه هر سهم كشتيراني را بدون محاسبه ناوگان جديد 270 تومان دانست و خاطرنشان كرد: در صورتيكه شركت فاقد طرح‌هاي توسعه باشد اين امر در قيمت پايه آن موثر است زيرا اثري در سودآوري شركت ندارد ولي با توجه به نزديك شدن به برگزاري مجمع و تقسيم سود و نيز طرح‌هاي توسعه‌اي شركت قيمت آن افزوده مي‌شود.

غلامي اظهار كرد: تعيين قيمت 352 توماني از سوي سازمان خصوصي سازي مربوط به خريداري ناوگان جديد و بهره‌برداري در سال آينده است كه به سودآوري شركت افزوده خواهد شد.

وي در مورد اينكه چرا قيمت كارشناسي سازمان خصوصي سازي در لحظات پاياني معاملات اعلام شد خاطرنشان كرد: قيمت بايد در رقابت تعيين شود در حالي كه در اين رقابت اضافه شدن 70 شناور مورد توجه قرار نگرفت بنابراين سازمان خصوصي سازي حداكثر قيمت مورد نظر خود را با توجه به طرح‌هاي توسعه‌اي شركت اعلام كرد.

معاون سازمان خصوصي سازي تصريح كرد: در روزهاي آينده نيز سهام كشتيراني با قيمت 3521 ريال در تابلو عرضه مي‌شود تا براساس رقابت به فروش برسد كه در صورت عدم خريداري با حداقل قيمت به فروش مي‌رسد.

وي پيش‌بيني كرد امروز 55/2 درصد سهام كشتيراني به فروش برسد.

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/359
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است