يک شنبه 30 ارديبهشت 1403
مديرعامل هما:

خريد دو فروند ايرباس نهايي مي شود

  تاريخ:ششم مرداد 1387 ساعت 15:08   |     کد : 3609   |     مشاهده: 569
به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از مراحل نهايي رفع مشکل حقوقي خريد دو فروند هواپيمايي ايرباس از ترکيه براي شرکت ايران ايرتور خبر داد و گفت : با ورود اين دو فروند 600 صندلي پروازي به ناوگان خانواده ايران اير و ايران ايرتور اضافه مي شود.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، مدير عامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران از مراحل نهايي رفع مشکل حقوقي خريد دو فروند هواپيمايي ايرباس از ترکيه براي شرکت ايران ايرتور خبر داد و گفت : با ورود اين دو فروند 600 صندلي پروازي به ناوگان خانواده ايران اير و ايران ايرتور اضافه مي شود.

سعيد حسامي در مصاحبه با خبرنگاران افزود : 15 فروند هواپيماي توپولف 154 با ظاهر بهينه سازي شده خريداري شده است که به تدريج وارد ناوگان خواهد شد.

وي خريد 5 فروند هواپيمايي جديد توپولف 204 را از ديگر برنامه هاي توسعه ناوگان هما اعلام کرد و گفت : سه فروند هواپيماي ايران 140 نيز آماده ورود به ناوگان ايران ايرتور است.

حسامي همچنين در خصوص علل تاخير پروازها گفت : برخي به علت مسايل فني و برخي به علت شرايط جوي است که در هر دو صورت به علت اهميت ايمني و سلامت پرواز ممکن است تاخير ايجاد شود .

مدير عامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران با اشاره به اينکه تاخير در همه

خطوط هوايي وجود دارد گفت : همه تلاش مسئولان و دست اندرکاران به حداقل رساندن تاخير پروازهاست.

وي در ادامه گفت : با توجه به نظر رئيس جمهوري ، آماده برقراري پرواز مستقيم به نيويورک هستيم .

حسامي با اشاره به اينکه بسياري از هموطنان در کشور آمريکا و کانادا زندگي مي کنند و علاقه مند استفاده از پروازهاي ايران اير براي سفر به ايران هستند افزود : متاسفانه به علت کارشکني ها و با وجود اعلام آمادگي ايران ، هنوز امکان برقراري پرواز مستقيم به مقاصد نيويورک ، ونکوور ، تورنتو و برخي مقاصد ديگر مانند استراليا ميسر نشده است.

مدير عامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران همچنين با اشاره به موانعي که تحريم صنعت هواپيمايي ايران براي توسعه اين صنعت ايجاد کرده است افزود : با اين وجود سال گذشته تجهيزات جديد فرودگاهي به ارزش 25 ميليون دلار و امسال به ارزش 35 دلار خريداري و وارد کشور شده است.

وي افزود : هم اکنون 15 دستگاه اتوبوس ويژه فرودگاهي در حال ورود به کشور است و تا دو سال آينده همه تجهيزات فرودگاهي کشور نوسازي مي شود.

مدير عامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران در ادامه گفت : هم اکنون تعداد ناوگان ايران اير از 29 فروند در گذشته به 43 فروند افزايش يافته و 10 هزار صندلي پروازي در اين ناوگان فعال است.

حسامي با اشاره به اينکه براي واگذاري هواپيمايي جمهوري اسلامي به بخش خصوصي و ورود آن به بورس ، اين شرکت بايد به سوددهي برسد گفت : با اقدامات انجام شده و افزايش بهره وري ، ميزان ضرردهي هما از 40 ميليارد تومان در سال 84 به 20 ميليارد تومان در سال 86 کاهش يافته است .

وي گفت : در حال برون سپاري امور به بخش خصوصي هستيم اما براي واگذاري هما به بخش خصوصي به اصلاحات ساختاري نياز است.

مدير عامل شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران افزود : با همکاري مشاور، همه ابعاد واگذاري هما به صورت ريشه اي در حال بررسي است .

وي تصريح کرد : برغم اقدامات انجام شده ، نمي توان تاريخ مشخصي براي ورود شرکت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران به بورس اعلام کرد . 

http://www.sanatnews.ir/News/1/3609
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است