يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ناسا محل اولین شهر در ماه را انتخاب میکند

  تاريخ:ششم مرداد 1387 ساعت 15:27   |     کد : 3612   |     مشاهده: 861
به گزارش صنعت نیوز، مهندسین،معمارانودانشمندان امریکایی تحقیقات خود را برای احداث اولین شهر فضایی در ماه اغاز کردند.هفته پیش اژانس فضایی ناسا از انتخاب درهای در نزدیکی قطب جنوب ماه برای احداث شهر فضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، مهندسین،معمارانودانشمندان امریکایی تحقیقات خود را برای احداث اولین شهر فضایی در ماه اغاز کردند.هفته پیش اژانس فضایی ناسا از انتخاب درهای در نزدیکی قطب جنوب ماه برای احداث شهر فضایی خبر داد.

این شهر ابتدا کوچک ساخته خواهد شد و فقط دانشمندان مورد نیاز در ان زندگی خواهندد کرد ولی با گذشت زمان ام را توسعه خواهند داد و به گفته ناسا در ان امکانات گردشگری،کلیسا و حتی خیابان احداث خواهند کرد.احتمالا از نامهایی چون نیل ارمسترانگ ویا پرفسور استفان هاوکینگ برای این شهر استفاده خواهد شد.

منتقدین بر این باورند که امریکا به دره ای برگشته که در ان جا در دهه 60 میلادی در مبارزه فضایی علیه روسیه،پیروز شود.اما هم اکنون این فقط امریکایی ها و سرمایه داران ان نیستند که به فضا سفر می کنند،بلکه کشورهایی چپون چین،ژاپن و حتی هند نیز برنامه هایی برای سفر به ماه و یا فضا دارند.

در اینجا این سوال مطرح میشود که مالک اصلی ماه چه کسی است؟بعضی ها براین باورند که اولین کشور که پرچم خود را بر سطح ماه نهاد مالک اصلی ان است.طبق این مدعا باید روسیه را که با فرستادن اولین سفینه بدون سرنشین به ماه پرچم خود را بر  فراز ان نهاد،مالک ماه است.دکتر پیتر وردن رئیس تحقیقات ناسا گفت:این اولین تجربه  بشر برای زندگی در منظومه شمسی(جایی به جز زمین) می باشد.

بعضی افراد و منتقدین بر این باورند که با سفر به ماه باید قرار دادی تنظیم شود تا از دست درازی به منابع معدنی ان جلوگیری گردد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/3612
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است