يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

چین اینترنت را در طول بازی‌های المپیک سانسور می‌کند

  تاريخ:دوازدهم مرداد 1387 ساعت 09:31   |     کد : 3918   |     مشاهده: 1413
به گزارش صنعت نيوز ،‌ چین با زیرپا گذاشتن قولش برای فراهم کردن دسترسی بلامانع به اینترنت اعلام کرد که خبرنگاران پوشش دهنده‌ی بازی‌های المپیک به برخی از سایت‌های اینترنتی دسترسی نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز ،‌ چین با زیرپا گذاشتن قولش برای فراهم کردن دسترسی بلامانع به اینترنت اعلام کرد که خبرنگاران پوشش دهنده‌ی بازی‌های المپیک به برخی از سایت‌های اینترنتی دسترسی نخواهند داشت.

  

 

 چین در حالی تعهدش برای آزادی کامل اینترنت را زیرپا گذاشت که کمیته‌ی بین‌المللی المپیک به طور مداوم تکرار کرده بود مطبوعات خارجی با هیچ‌گونه محدودیت اینترنتی در پکن مواجه نخواهند شد.

 

 اعلام سانسور اینترنت جدیدترین مورد از رشته مشکلات طولانی است که بر زمان نزدیک به شروع بازی‌های المپیک در 8 ماه اوت سایه افکنده و به‌دنبال مباحثی همچون آلودگی هوا، حقوق بشر و حملات تروریستی قرار می‌گیرد.

 

 سخنگوی کمیته‌ی سازماندهنده‌ی بازی‌های المپیک پکن نیز نبود امکان دسترسی خبرنگاران خارجی به سایت‌هایی که مطابق با قوانین دولت کمونیستی این کشور نیستند را تایید کرد.

 

 این سخنگو از سایت‌های مرتبط با گروه مذهبی فالون گونگ که در چین ممنوع است به طور مشخص نام برده اما خبرنگارانی که در مرکز اصلی مطبوعات چین ویژه‌ی بازی‌های المپیک به جست‌وجوی اینترنت پرداخته‌اند مجموعه سایت‌های مختلفی مانند سایت دولت در تبعید تبت و سازمان عفو بین‌الملل را فیلتر شده یافته‌اند.

 

 سازمان‌دهندگان پکن اعلام کرده‌اند سانسور اینترنت خبرنگاران را از انجام وظیفه‌ی خود برای گزارش بازی‌ها باز نخواهد داشت.

 

 در حالی که رییس کمیته‌ی بین‌المللی المپیک پیش از این اصرار داشت، چین در جریان بازی‌های المپیک دست به سانسور اینترنت نخواهد زد و مسولان این کمیته روز چهارشنبه اذعان کردند برای پذیرش سانسور اینترنت در طول بازی‌های المپیک با مقامات چینی به توافق رسیده‌اند.

 

 سازمان مدافع آزادی مطبوعات خبرنگاران بدون مرز مستقر در پاریس از تسلیم شدن کمیته بین‌المللی المپیک به خواست رهبران چینی در مورد محدودیت دسترسی به اینترنت انتقاد و از به وقوع پیوستن موارد متعدد سانسور در جریان بازی‌ها ابراز نگرانی کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/3918
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است