يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

نگراني از افزايش زباله هاي الکترونيکي در جهان

  تاريخ:دوازدهم مرداد 1387 ساعت 10:23   |     کد : 3940   |     مشاهده: 1601
به گزارش صنعت نيوز ، با رشد صنعت توليد تجهيزات الکترونيکي، اکنون کارشناسان بيم آن دارند که زمين به سطل زباله بزرگي براي ميليونها تُن زباله برجا مانده از تجهيزات الکترونيکي فرسوده تبديل شود.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز ، با رشد صنعت توليد تجهيزات الکترونيکي، اکنون کارشناسان بيم آن دارند که زمين به سطل زباله بزرگي براي ميليونها تُن زباله برجا مانده از تجهيزات الکترونيکي فرسوده تبديل شود.

به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، سازمانهاي مدافع محيط زيست با به صدا در آوردن زنگ خطر در خصوص افزايش زباله هاي الکترونيکي، خواستار يافتن راه حلهاي عملي براي خلاص شدن از شر اين زباله ها شده اند که همه به ويژه کودکان را با خطر ابتلا به بيماريهاي خطرناک مواجه مي کند.

زباله هاي الکترونيکي حاوي انواع مختلف مواد خطرناک ازجمله سرب هستند که به طور مستقيم بر دستگاه عصبي مرکزي انسان تاثير مي گذارد و ممکن است هوش کودکان را کاهش دهد.

اين نگرانيها موجب شده است گروههاي مدافع محيط زيست مثل گروه صلح سبز با ايجاد تشکلهاي بين المللي، دولتها و شرکتها را تشويق کنند مراکز خاصي را براي بازيافت اين زباله ها احداث کنند. در آمد حاصل از بازيافت اين زباله ها به دهها ميليون دلار در سال مي رسد ولي مهمتر از ان، جلوگيري از وارد شدن اين زباله ها به محيط زيست طبيعي است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/3940
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است