يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

سیستم عامل میدورى؛ رویاى آینده مایکروسافت!

  تاريخ:چهاردهم مرداد 1387 ساعت 10:13   |     کد : 4128   |     مشاهده: 1679
به گزارش صنعت نيوز ، مایکروسافت در حال آزمایش پروژه اى با عنوان «سیستم عامل میدورى» است که مى تواند پایان عصر سیستم عاملهاى ویندوز را اعلام کند.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز ، مایکروسافت در حال آزمایش پروژه اى با عنوان «سیستم عامل میدورى» است که مى تواند پایان عصر سیستم عاملهاى ویندوز را اعلام کند.

مایکروسافت پس از ماهها که به دلیل بازنشستگى بیل گیتس و استراتژى خرید یاهو در مرکز حوادث مطبوعات اقتصادى و فناورى اطلاعات بود اکنون به نظر مى رسد دوباره به صحبت درباره مهمترین موضوع تجارى خود یعنى سیستم عاملها بازگشته است.

شایعاتى که در روزهاى اخیر منتشر شده است نشان مى دهد که غول نرم افزارى دنیا در حال تمرکز روى سیستم عامل «میدورى» (Midori) است و قرار است این سیستم را جایگزین خانواده سیستم عاملهاى «ویندوز» کند.

براساس گزارش SD Times، برخى از اسناد داخلى مایکروسافت و اولین اطلاعات در مورد «میدورى» نشان مى دهند که این سیستم عامل تکامل دوره اى سیستم عاملهاى ویندوز نیست و در واقع یک سیستم کاملا جدید است که مایکروسافت از سال آینده اجراى آن را آغاز مى کند.

در طرحهاى اولیه شرکت ردموند، میدورى سیستمى براى آینده و مربوط به زمانى است که کار رایانه  ها به عملکرد منطقه اى محدود نمى شود و کاملا برپایه شبکه عمل مى کنند.

میدورى سیستم عامل کاملا جدیدى است که منطبق بر تکامل کاربردهاى فناورى ارائه خواهد شد. اولین نسخه ویندوز ۲۰ سال قبل متولد شد. این سیستم عامل زمانى که اینترنت تنها نقشه اولیه اینترنت امروزى بود و تنها رایانه هاى شخصى بسیار محدودى وجود داشتند ،شکل گرفت.

در صورتى که امروزه بسیارى از افراد از انواع مختلف سیستمهاى رایانه اى وارد شبکه پیشرفته اینترنت مى شوند بنابراین مایکروسافت به لزوم طراحى یک سیستم عامل پیشرفته وب- محور پى برده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/4128
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است