يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

قصد چين براي افزايش ظرفيت توليد برق هسته اي

  تاريخ:پانزدهم مرداد 1387 ساعت 12:18   |     کد : 4248   |     مشاهده: 1725
به گزارش صنعت نيوز ، چين در نظر دارد تا سال دوهزار و بيست حدود پنج درصد از ظرفيت توليد برق خود را از انرژي هسته اي تامين کند.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز ، چين در نظر دارد تا سال دوهزار و بيست حدود پنج درصد از ظرفيت توليد برق خود را از انرژي هسته اي تامين کند.

اين هدف تازه اعلام شده، يک درصد بيشتر از هدف چهار درصدي تعيين شده در نسخه سال دو هزار و هفت طرح توسعه برق هسته اي چين است.

گائو شيشيان رييس موسسه تحقيقات انرژي وابسته به کميسيون اصلاحات و توسعه چين چند روز پيش اعلام کرده بود بازنگري به عمل امده ، ساختار انرژي اين کشور را بيش از پيش بهبود خواهد بخشيد و بطور قابل توجهي، اتکاي چين را به زغال سنگ کاهش خواهد داد.

گفته مي شود که اين اقدام حاکي از عزم راسخ چين براي توسعه بيش از پيش انرژي هاي قابل بازيافت، به منظور کاهش کمبود انرژي ناشي از اقتصاد به سرعت در حال رشد اين کشور، است.

هدف از اين اقدام همچنين بهبود حفظ محيط زيست است.

شيائو جنگون از بخش توسعه و سرمايه گذاري گروه برق هسته اي گوانگدونگ چين، يکي از دو شرکت هسته اي اين کشور که بر فن اوري کليدي بهره برداري از برق هسته اي کنترل دارند، مي گويد براي رسيدن به اين هدف جديد، بخش برق هسته اي چين بايد در سال دو هزار و بيست، به ظرفيت توليد بيش از هفتاد ميليون کيلووات برق دست يابد.

به گزارش شوراي برق چين، اين کشور سال گذشته ميلادي، شصت و دو ميليارد و ششصد ميليون کيلووات در ساعت برق هسته اي توليد کرد که اين ميزان چهارده و يک دهم درصد، برمبناي سالانه، افزايش يافته است.

چين در حال حاضر يازده واحد عملياتي توليد برق هسته اي با ظرفيت توليد در مجموع نه ميليون و هشتاد هزار کيلووات برق دارد.

نيروگاه هاي هسته اي چين دو و سه دهم درصد برق اين کشور را تامين مي کنند و انتظار مي رود اين ميزان تا سال دو هزار و سي، به شانزده درصد افزايش يابد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/4248
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است