شنبه 29 ارديبهشت 1403

بازديد آموزشي و ترويجي آبزي‌پروران و كارشناسان شيلات استان يزد

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 12:35   |     کد : 44   |     مشاهده: 2559
به گزارش صنعت نیوز، جمعی از پرورش دهندگان نمونه و كارشناسان شيلات به همراه مدير شيلات استان يزد به منظور ارتقاي سطح علمي و استفاده از تجارب و طرح هاي نوين آبزي پروري از مزارع و مراكز تكثير و پرورش ماهيان سردآبي و گونه هاي مختلف آبزيان در استان هاي لرستان، مركزي و قم بازديد نمودند.

به گزارش صنعت نیوز، جمعی از پرورش دهندگان نمونه و كارشناسان شيلات به همراه مدير شيلات استان يزد به منظور ارتقاي سطح علمي و استفاده از تجارب و طرح هاي نوين آبزي پروري از مزارع و مراكز تكثير و پرورش ماهيان سردآبي و گونه هاي مختلف آبزيان در استان هاي لرستان، مركزي و قم بازديد نمودند.

 در اين سفر پرورش دهندگان نمونه و كارشناسان نمونه شيلاتي از طرح هاي پرورش ماهي قزل آلا به صورت فوق متراكم در استخرهاي 6 و 8 ضلعي و نيز مركز تكثير با ظرفيت 35 ميليون قطعه و پرورش بيش از هزار تن در شهرستان الشتر از توابع استان لرستان بازديد نمودند.

در ادامه سفر از طرح پرورش ماهي قزل آلا در مظهر قنات و نيز مركز تكثير ماهيان زينتي با تنوع 40 گونه و همچنين مزرعه پرورش شاه‌ميگوي آب شيرين در شهرستان‌هاي خمين و محلات از توابع استان مركزي بازديد شد.

در پايان از طرح پرورش ماهيان خاورياري (گونه فيل ماهي) در استان قم بازديد شد كه بسيار مورد توجه پرورش‌دهندگان قرار گرفت.

گفتني است، به منظور آموزش كارشناسان و آبزي‌پروران استان يزد، از تمام طرح ها عكس، فيلم و گزارش تهيه شد.

در پايان سفر مهندس محمد حسين مرشدي مدير شيلات استان يزد اظهار اميدواري كرد: با استفاده از تجربيات كسب شده و دستاوردهاي علمي در اين بازديد، گام موثري در جهت افزايش توليد آبزيان در استان يزد برداشته شود.

 

 

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/44
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است