يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

مرکز علوم و ستاره شناسي تهران وضعيت سيارات در مرداد ماه را اعلام کرد

  تاريخ:هفدهم مرداد 1387 ساعت 09:35   |     کد : 4458   |     مشاهده: 509
به گزارش صنعت نیوز، مدير مرکز علوم و ستاره شناسي تهران روز چهارشنبه وضعيت سيارات در مرداد ماه جاري را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، مدير مرکز علوم و ستاره شناسي تهران روز چهارشنبه وضعيت سيارات در مرداد ماه جاري را اعلام کرد. 

نيلوفر قاسمي وش در گفت و گو افزود: سياره عطارد در طول مرداد ماه جاري از دو صورت فلکي خرچنگ و اسد مي گذرد، به گونه اي که تقريبا در نيمه اول مرداد در صورت فلکي خرچنگ و در نيمه دوم در صورت فلکي اسد قرار دارد.

وي گفت: به علت نزديکي اين سياره با خورشيد در مرداد ماه جاري سياره عطارد در آسمان شب هرگز رويت نخواهد شد.

وي با اشاره به وضعيت سياره زهره در آسمان افزود: سياره زهره در مرداد ماه جاري، صورت فلکي اسد را طي مي کند و به دليل نزديکي اين سياره به خورشيد، سياره شامگاهي نام گرفته و دقايقي پس از غروب خورشيد در افق غرب آسمان ناپديد مي شود.

مدير مرکز علوم و ستاره شناسي تهران اظهار داشت: اين سياره در افق غرب و در ارتفاع اندک پس از غروب آفتاب قابل رويت است.

قاسمي وش در خصوص وضعيت سياره مريخ در مردادماه جاري افزود: سياره مريخ در مرداد ماه جاري از ابتداي شب تا ساعتي قبل از نيمه شب در آسمان قابل رويت است.

وي گفت: اين سياره در نيمه اول مرداد ماه در صورت فلکي اسد قرار داشته و در نيمه دوم در صورت فلکي سنبله و بر روي دايرة البروج حرکت مي کند.

وي ادامه داد: اين سياره سرخ رنگ پس از غروب خورشيد در افق غرب قابل رويت بوده و رصدگران علاقه مند تقريبا تا ساعتي قبل از نيمه شب مي توانند آن را مشاهده کنند.

مدير مرکز علوم و ستاره شناسي تهران اظهار داشت: سياره مشتري در مرداد ماه جاري از ابتداي شب تا صبح در آسمان قابل رويت است.

قاسمي وش افزود: اين سياره در مرداد ماه جاري در صورت فلکي قوس (کمانگير) قرار دارد و به علت فاصله زاويه اي زيادي که با خورشيد دارد، پس از ظهر از شرق طلوع مي کند.

وي ادامه داد: بر همين اساس، پس از غروب خورشيد به راحتي در افق شرق و جنوب شرق در ارتفاع بالا در تمام طول شب و پس از بامداد در افق غرب با چشم مسلح و غيرمسلح قابل رصد مي باشد.

اين مسوول با اشاره به وضعيت سياره زحل در آسمان گفت: سياره زحل در مرداد ماه جاري با غروب آفتاب در آسمان غروب مي کند.

قاسمي وش افزود: اين سياره در صورت فلکي اسد و در افق غرب در نزديکي خورشيد واقع شده است و به همين دليل پس از غروب خورشيد، ديرتر از سياره زهره غروب مي کند.

وي يادآور شد: اگر افق غرب صاف باشد مي توان در بين سياره هاي زهره و مريخ ، سياره زحل را با تلسکوپ رصد کرد.

وي خاطر نشان کرد: نکته جذاب در اين ماه، حضور چهار سياره عطارد، زهره، مريخ و زحل در افق غرب مي باشد که تقريبا بر روي دايرة البروج به خط شده اند و زيبايي آسمان و صورت فلکي اسد را صد چندان کرده اند.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/4458
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است