يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ایران ، تنها سازنده توربین های باد در خاورمیانه

  تاريخ:هفدهم مرداد 1387 ساعت 12:20   |     کد : 4487   |     مشاهده: 565
به گزارش صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان انرژی نو گفت: ایران تنها کشور سازنده توربین های تولید برق بادی در خاورمیانه است.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، مدیرعامل سازمان انرژی نو گفت: ایران تنها کشور سازنده توربین های تولید برق بادی در خاورمیانه است.

مهندس آرمودلی ، مجری طرح نیروگاه های تجدیدپذیر ، با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر ظرفیتی برای تولید انرژی است که پس از استفاده از منبع دوباره تولید می شود، گفت: این منابع شامل باد، خورشید، گرمای زمین(ژئوترمال)،نیروگاه های آبی، زیست توده(زباله و ضایعات کشاورزی و دامی)و هیدورژن به عنوان مکمل استفاده در منابع تجدیدپذیر، می شود.

وی با بیان اینکه سوخت های فسیلی قابل تجدید نیست اضافه کرد: به تازگی در جهان به انرژی های تجدید پذیر توجه زیادی شده است که به این سبب آنها را انرژی های نو می نامند.

آرمودلی بابیان اینکه بر اساس مطالعات شرایط نصب نیروگاه های بادی برای تولید 10 هزار مگاوات برق در کشور فراهم است، افزود: نیروگاه های بادی کشور در منجیل و بینالود 128 مگاوات برق تولید می کنند.

وی اضافه کرد: تولید نیروگاه های بادی در کشور180 میلیون کیلو وات ساعت در سال است.

مدیرعامل سازمان انرژی نو با اشاره به استقبال بخش خصوصی از ایجاد این نیروگاه ها، گفت: حدود 600 مگاوات برق نیز با همکاری این بخش از انرژی های نو در کشور تولید خواهد شد.

وی درباره تولید برق خورشیدی نیز با بیان اینکه حدود 300 روز در سال امکان تولید این برق در 90 درصد خاک ایران وجود دارد، افزود: ظرفیت تابش خورشید در کشور هر روز 5 کیلو وات ساعت در متر مربع است.

آرمودلی با اشاره به اینکه ایران پنجمین کشور سازنده نیروگاه های خورشیدی در جهان است گفت: نیروگاه 250 کیلو واتی شیراز به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی کشور در دست اجراست .

وی در بخش دیگری از سخنانش به طراحی و ساخت توربین های نیروگاه های بادی در کشور اشاره کرد و افزود: 70 درصد این توربین ها ساخت داخل است که این میزان پس از تکمیل مراحل ساخت ژنراتور و گیربکس این توربین ها در کشور تا 90 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان انرژی نو با بیان اینکه توربین های بادی به دیگر کشورها نیز صادر می شود ، گفت: این توربین ها تا 30 درصد ارزان تر از مشابه خارجی است.

وی به لزوم ایجاد و توسعه ظرفیت تولید توربین های بادی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ساخت این توربین ها برای ظرفیت های تا 3 مگاوات نیز به زودی در کشور آغاز می شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/4487
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است