جمعه 28 ارديبهشت 1403

معافیت شرکت های کشتی رانی از پرداخت مالیات

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 13:15   |     کد : 45   |     مشاهده: 3093
به گزارش صنعت نیوز، رئيس كل امور مالياتي كشور دستور معافيت مالياتي شركت هاي حمل و نقل بين المللي و از جمله شركت هاي كشتيراني كه در رابطه با ترانزيت و حمل كالاهاي صادراتي فعاليت مي كنند را بر اساس مفاد قانون برنامه چهارم توسعه صادر كرد.

به گزارش صنعت نیوز، رئيس كل امور مالياتي كشور دستور معافيت مالياتي شركت هاي حمل و نقل بين المللي و از جمله شركت هاي كشتيراني كه در رابطه با ترانزيت و حمل كالاهاي صادراتي فعاليت مي كنند را بر اساس مفاد قانون برنامه چهارم توسعه صادر كرد.

بخشي از درآمد شركت هاي كشتيراني كه در بخش حمل ونقل بارهاي صادراتي و يا ترانزيتي حاصل مي شود از پرداخت ماليات معاف خواهد شد.

"علي اکبر عرب مازار"، با ابلاغ بخشنامه اي در اجراي بند يك تصويب نامه سال گذشته كميسيون موضوع اصل 138 قانون اساسي پيرامون برقراري معافيت از عوارض و ماليات براي آن بخش از درآمد شركتهاي حمل ونقل بين المللي مربوط به حمل كالاهاي صادراتي، اين شركت ها را از پرداخت ماليات معاف كرد.

اين گزارش حاكيست با استناد به بند (د) ماده 33 قانون برنامه چهارم و بند ه ماده چهار تصويب نامه شماره سال 83 كميسيون مزبور و همچنين تصويب نامه سال 84 هيات محترم وزيران، دستورالعمل مصوب براي اينگونه شركت ها از ابتداي امسال اجرا مي شود.

در ماده اول اين دستورالعمل آمده است؛ حمل و نقل ترانزيت خارجي طبق ماده يك قانون حمل و نقل و عبور كالاهاي خارجي از قلمرو جمهوري اسلامي ايران و در چارچوب قانون مذكور با در نظر گرفتن شرايطي از ماليات و عوارض معاف خواهد شد.

براساس اين گزارش در صورتيكه درآمدهاي ارزي تحصيلي داراي منشا خارجي كه توسط اشخاص حقيقي و حقوقي و از طريق سيستم بانكي از خارج از كشور به حساب شركت حمل و نقل صاحب درآمد واريز شود و براي آن قرارداد يا صورت حساب صادر شود و يا براي شركت ها پروانه ترانزيت خارجي در چارچوب قانون حمل و نقل و عبور كالاهاي خارجي از قلمرو جمهوري اسلامي ايران صادر و عمليات ترانزيت انجام و تسويه صورت پذيرد، شركت ها مي توانند از معافيت مالياتي استفاده كنند.

گزاش فوق نشان مي دهد در دستورالعمل جديد رئيس سازمان مالياتي تصريح شده است: درآمد ارزي حاصل از حمل كالاهاي صادراتي در صورتي كه مسئوليت حمل كالاها از مبدا جمهوري اسلامي ايران تا مقاصد خارجي از كشور به عهده شركت حمل و نقل بين المللي ايراني واگذار شده باشد از ماليات و عوارض معاف است.

همچنين مطابق ماده سه دستورالعمل فوق درآمد حاصل از حمل و نقل داخلي و حمل و نقل كالاهاي وارداتي مشمول معافيت مالياتي و عوارض فوق نمي شود.

اين گزارش حاكيست تاريخ اجراي اين معافيت از ابتداي برنامه چهارم يا سال 84 و مدت اجراي آن تا پايان سال 88 و يا سال پاياني برنامه چهارم است و بنابراين شركت هايي كه در اين مدت اقدام به پرداخت ماليت كرده اند نيز مي توانند مبالغ پرداخته شده را از سازمان مالياتي بازپس بگيرند.

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/45
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است