پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

پروژه ميدان نفتي خشت مرحله جديدي از فعاليت هاي صدرا

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 13:35   |     کد : 55   |     مشاهده: 4695
به گزارش صنعت نیوز،شرکت صنعتي دريايي ايران (صدرا) با اجراي پروژه ميدان نفتي خشت، مرحله جديدي از فعاليت هايش را در پروژه هاي بالا دستي داخل خشکي رقم مي زند.

به گزارش صنعت نیوز،شرکت صنعتي دريايي ايران (صدرا) با اجراي پروژه ميدان نفتي خشت، مرحله جديدي از فعاليت هايش را در پروژه هاي بالا دستي داخل خشکي رقم مي زند.

شرکت صدرا پس از سال ها فعاليت و کسب تجربه در اجراي پروژه هاي بزرگ نفت و گاز ساحل و فراساحل با شرکت در پروژه ميدان نفتي خشت وارد مرحله ديگري از فعاليت هايش در پروژه هاي بالادستي خشکي شده است.مهندس تورج منزوي ، مدير پروژه ميدان نفتي خشت در شرکت صدرا با اشاره به اينکه محل اجراي پروژه در 110 کيلو متري شمال شرقي بوشهر قرار دارد، در توضيح بيشتر گفت:" اين پروژه شامل احداث تاسيسات سر چاهي، انتقال نفت خام ، تاسيسات فر آورش نفت(CPF)، جمع آوري و تزريق گازهاي همراه نفت توليدي ميدان نفتي خشت است که انجام کليه فعاليت هاي بازنگري طراحي پايه، طراحي تفصيلي، خريد و تامين تجهيزات مورد نياز پروژه، انجام عمليات ساختماني ، معماري ، مکانيکي ، نصب و راه اندازي به صورت EPC را در بر مي گيرد. يکي از اصلي ترين بخش هاي اجرايي اين پروژه، تاسيسات مرکز فرآورش( (CPF است که بيش از 70 درصد پروژه به آن اختصاص مي يابد."

در اين پروژه، نفت و گاز استخراجي 4 حلقه چاه حفر شده در منطقه با خطوط لوله اي به داخل CPF منتقل مي شود. در اين مرحله، نفت پس از انجام عمليات جداسازي و نمک زدايي به خط لوله صادراتي انتقال يافته و گاز جدا شده حاصله با فشار به داخل مخزن چاه تزريق مي شود که بکار گيري اين روش موجب افزايش طول عمر بهره برداري مي شود.

مهندس منزوي در اين رابطه اظهار داشت:"به منظور پرهيز از افت بازده مخزن وکوتاه بودن عمر مفيد بهره برداري چاه هاي نفت، در اجراي پروژه هاي نفتي و بهره برداري از منابع مي بايست در انديشه حفظ ونگهداري اين ثروت ملي باشيم چرا که پس از مدتي بازدهي استخراج نفت به ميزان زيادي کاهش مي يابد در حالي که با اجراي تزريق گاز، سال هاي بيشتري مي توان به استخراج نفت از اين مخازن ادامه داد."

در اين پروژه روزانه 30 هزار بشکه نفت استحصال شده از طريق خط لوله صادراتي به قطر 10 اينچ وبه طول 100 کيلو متر به بندر گناوه منتقل خواهد شد.

مدير پروژه ميدان نفتي خشت در خصوص محل اقامت پرسنل بهره برداري که از ديگر بخش هاي اجرايي پروژه به شمار مي آيد گفت:" کمپ دائم از امکاناتي نظير ساختمان هاي اداري و مسکوني وتجهيزات رفاهي و تفريحي جهت استفاده پرسنل بهره بردار، برخوردار خواهد بود."

يکي از توانمندي هاي ارزنده شرکت صدرا در اجراي اين پروژه، انجام بازنگري مهندسي پايه و تفصيلي به دست توانمند نيروي متخصص داخلي صدرا در شرکت پژو هش صنعت نفت بوده که در کوتاه ترين زمان ممکن يعني کمتر از 2 ماه به اتمام رسيد. همچنين صدرا در اجراي اين پروژه، خريد کالا از سازندگان داخلي را به منظور حمايت از صنعتگران داخلي را سر لوحه فعاليت هايش قرار داده است.

 

 

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/55
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است