جمعه 28 ارديبهشت 1403

5 ميليارد دلار براي واردات مواد اوليه صنايع اختصاص يافت

  تاريخ:دوم شهريور 1387 ساعت 09:53   |     کد : 5553   |     مشاهده: 505
به گزارش صنعت نیوز، معاون معدني وزير صنايع و معادن از اختصاص 5 ميليارد دلار براي استفاده از سرمايه در گردش براي واردات مواد اوليه بخش‌هاي صنايع و معادن در سال جاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، معاون معدني وزير صنايع و معادن از اختصاص 5 ميليارد دلار براي استفاده از سرمايه در گردش براي واردات مواد اوليه بخش‌هاي صنايع و معادن در سال جاري خبر داد.

مسعود سميع نژاد امروز در گفتگو افزود: با تصويب چند طرح وزارت صنايع در دولت، سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي در طرح صنعت را تضمين مي‌كنيم.

وي ادامه داد: در راستاي حمايت از صنعتگران، دولت در روزهاي گذشته طرحي را تصويب كرد كه براساس آن تسهيلات يورويي اخذ شده توسط صنايع به نرخ زمان دريافت به دلار تبديل و با سود ثابت از صنعتگران دريافت مي‌شود تا بر اثر افزايش نرخ يورو زيان نكنند.

وي افزود: قانون معادن نيز كه در سال 77 تدوين شده بود، براساس سياست‌گذاري اصل 44 قانون اساسي بازنگري شده و با دو فوريت به مجلس ارائه خواهدشد كه در صورت تصويب آن بسياري از مشكلات بخش معدن حل خواهد شد.

سميع‌نژاد از طرح آمايش صنعت و معدن به عنوان يكي از مهم‌ترين طرح‌هاي وزارت صنايع و معادن ياد كرد و گفت: براساس اين طرح، 800 طرح بزرگ صنعتي از محل چرخه نقدينيگي واحدهاي زير مجموعه وزارت صنايع زير قرارداد بانك صنعت و معدن و ملت اجرا مي‌شود و در حال حاضر 80 درصد تسهيلات آن اماده است.

وي با اشاره به اينكه اين طرح در راستاي توازن در بخش صنعت در مناطق كمتر توسعه يافته اجرا مي‌شود، گفت: از 800 طرح، 37 طرح صنعتي با يك هزار ميليارد تومان سرمايه سهم خراسان رضوي است.

وي با اشاره به توسعه معدني در كشور گفت: بخش معدن در سال 86 با رشد 7/17 درصدي بالاترين رشد توسعه در بخش صنعت را داشته است و صنايع معدني، بالاترين سهم صادرات كشور در صادرات غيرنفتي را دارا هستند.

سميع نژاد افزود: به منظور كمك به توسعه بخش معدن با تصويب دولت از اين پس بانك‌ها موظف‌اند پروانه بهره برداري بخش معدن را به عنوان وثيقه قبول كنند.

معاون وزير صنايع و معادن افزود: در راستاي برنامه كوتاه مدت حمايت از معدن كاران، تسهيلات نوسازي براي بخش ماشين آلات با تسهيلات 9 درصد و يارانه سه درصد از محل كمك هاي فني اعتباري پرداخت مي‌شوند كه متقاضيان براي دريافت آن بايد به ادارات صنايع و معادن استانها مراجعه كنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/5553
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است