پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

توافقی در نشست 1+5 برای تشدید مواضع علیه ایران حاصل نشد

  تاريخ:بيست و يکم ارديبهشت 1387 ساعت 13:41   |     کد : 58   |     مشاهده: 4437
، به گزارش صنعت نیوز، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هیچ توافقی در نشست اخیر گروه 1+5 در لندن برای تشدید مواضع علیه ایران(به سبب پافشاری بر حقوق مشروع هسته ای) حاصل نشد و توافقات به دست آمده،تدوین بسته پیشنهادی مشوق صرفاً مثبت برای ایران را در نظر دارد

، به گزارش صنعت نیوز، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هیچ توافقی در نشست اخیر گروه 1+5 در لندن برای تشدید مواضع علیه ایران(به سبب پافشاری بر حقوق مشروع هسته ای) حاصل نشد و توافقات به دست آمده،تدوین بسته پیشنهادی مشوق صرفاً مثبت برای ایران را در نظر دارد.

"سرگئی لاوروف" روز گذشته در کنفرانسی مطبوعاتی درباره نشست اخیر گروه 1+5 که جمعه دوم می(سیزدهم اردیبهشت) در لندن برگزار شد، گفت: " تمام پیشنهادهایی که به ایران درباره حوزه های سازنده همکاری ارائه شده در چارچوب گفتگوهای پیشنهاد شده بود نه تهدید؛ به این دلیل است که بحثی در ارتباط با عبور از خط قرمز وجود ندارد. پس از گفتگوهای اخیر در لندن شرکای ما در گروه شش کشور ادعا کردند که ما گفتگوها را درباره سخت تر کردن موضع خودمان علیه ایران صورت دادیم. ما اخیراً به آنها گفته ایم که این یک تحریف کامل آن چیزی است که در لندن اتفاق افتاد.

وی افزود: توافقی درباره تشدید مواضع حاصل نشده است و این برخورد نادرست افرادی است که با آنها توافق کرده بودیم بسته مشوق آماده کنیم.

وی در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت :"بسته پیشنهادی در زمانی که ما با ایران توافق کنیم، به این کشور داده خواهد شد. مسلماً از آنجایی که این بسته ویژه ایران است؛ درباره محتوای آن نیز اول ایران آگاهی خواهد یافت. از این رو درباره محتوای این بسته من نمی توانم چیزی بگویم، تنها این را می گویم که بسته دارای مشوقهای مثبت بیشتری است".

در سایت رسمی وزارت امورخارجه انگلیس اطلاعیه "دیوید میلی باند"وزیر امورخارجه این کشور درج شد که در آن دیدگاههای خود را درباره نشست گروه 1+5 طوری تنظیم کرده بود که گویا به نمایندگی از تمام وزیران کشورهای شرکت کننده است.

وزارت امور خارجه روسیه با صدور اطلاعیه ای رسمی اعلام نمود:"هیچ ارزیابی سیاسی جدیدی درباره ماهیت "مشکلات" و یا "تهدیدات" ناشی از برنامه هسته ای ایران توسط وزیران بررسی نشد".

همچنین آمده است : "ما در ارزیابی های خود از اوضاع پیرامون برنامه هسته ای ایران و ماهیت آن بر مفاد قطعنامه مربوطه شورای امنیت سازمان ملل متحد تکیه داریم که همان طور که معلوم است، روسیه از آن حمایت کرد".

روسها بر این باورند که اظهارات میلی باند حداقل بیانگر نظرات روسیه نیست و ارزیایی مسکو این است که درباره برنامه هسته ای ایران و ویژگیهای آن کشور،همان طور که همه از آن مطلع هستند بر اساس بندهای قطعنامه های شورای امنیت حرکت خواهد کرد که روسیه از آنها پشتیبانی کرده است.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه خود اظهارات میلی باند را نه به نمایندگی از گروه شش و مجموع دیدگاههای آنها، بلکه اظهارات شخصی وی نامیده است.

 

 

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/58
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است