يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

جهش شاخص های بندری و دریایی

  تاريخ:پنجم شهريور 1387 ساعت 09:04   |     کد : 5937   |     مشاهده: 729
به گزارش صنعت نیوز، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری از جهش شاخص های توسعه بندری و دریایی ایران در سه سال اخیر خبر داد و گفت : ظرفیت بنادر تجاری در این مدت با 25 درصد افزایش به 138 میلیون تن رسیده است .

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری از جهش شاخص های توسعه بندری و دریایی ایران در سه سال اخیر خبر داد و گفت : ظرفیت بنادر تجاری در این مدت با 25 درصد افزایش به 138 میلیون تن رسیده است .

علی طاهری مطلق افزود : ظرفیت کانتینری بنادر با 20 درصد افزایش به 3 میلیون و 800 هزار teu و ظرفیت جابجایی مسافر با 15 درصد افزایش به 5 میلیون و 300 هزار نفر در مقایسه با ابتدای سال 84 رسیده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این مدت سالانه 30 درصد سوانح دریایی کاهش یافته است گفت : این موفقیت با توسعه و تجهیز امکانات تجسس و نجات و آموزش نیروی انسانی به دست امده است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری در ادامه میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور را تا پایان سال 83 ، دویست میلیارد تومان و تا سال 86 ، نهصد میلیارد تومان اعلام کرد و افزود : سرمایه گذاری بخش خصوصی در پنج ماه امسال 260 میلیارد تومان است که 5 برابر شدن جذب سرمایه های بخش خصوصی در این بخش را نشان می دهد.

طاهری مطلق کاهش میانگین سن ناوگان دریایی کشور از 15 و 9 دهم به 14 سال و افزایش 5 و یک دهم درصدی شاخص بهره وری در هر سال را از دیگر شاخص های عملکرد بخش بندری و دریایی کشور اعلام کرد و گفت : در اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، همه ترمینال های بنادر به بخش خصوصی واگذار شده و بیشتر فعالیت های دریایی از جمله شرکت های کشتیرانی و نفتکش هم در حال واگذاری است.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوری همچنین از پایان طرح توسعه بندر بوشهر خبر داد و گفت : برای ساخت اسکله کانتینری جدید در بندر بوشهر 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری و دسترسی کشتی های بزرگ و نفتکش به بندر بوشهر امکان پذیر شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/5937
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است