جمعه 28 ارديبهشت 1403

وزير صنايع و معادن : تلاش مي کنيم همه فولاد مورد نياز از منابع داخلي تامين شود

  تاريخ:پنجم شهريور 1387 ساعت 14:55   |     کد : 5985   |     مشاهده: 1441
به گزارش صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن گفت: تلاش مي کنيم با ايجاد شرايط مناسب، زمينه را براي تامين كل فولاد مورد نياز كشور از منابع داخلي فراهم كنيم.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، وزير صنايع و معادن گفت: تلاش مي کنيم با ايجاد شرايط مناسب، زمينه را براي تامين كل فولاد مورد نياز كشور از منابع داخلي فراهم كنيم.

علي اكبر محرابيان امروز در نشستي خبري به مناسبت هفته دولت ، افزود : مشابه شرايطي كه پارسال براي صنعت سيمان رقم خورد ، امسال براي فولاد نيز عمل مي شود.

وي گفت : اگرچه كار سختي است اما با توجه به پيگيري ها و مصوبات موجود، بنا داريم حدود 50 درصد ظرفيت توليد سال گذشته، امسال طرح اجرا و بهره برداري كنيم و به اين هدف بزرگ برسيم.

وزير صنايع و معادن درباره توسعه بخش آلومينيوم نيز خاطرنشان كرد: در حالي كه برخي طرح ها در سالهاي گذشته بيش از 20 سال طول مي كشيد تا به بهره برداري برسد، امروزه طرحهاي بزرگي را حداكثر در 35 ماه به اتمام مي رسانيم.

وي گفت: هم اكنون ساخت و بهره برداري از يك واحد يك و نيم ميليون تني فولاد كمترين زمان ممكن صرف مي شود به گونه اي كه چنين طرحي با پيشرفت 6 درصد در ماه آماده افتتاح مي شود كه چنين زماني تاكنون بي سابقه بوده است.

محرابيان با دعوت از خبرنگاران براي بازديد از صنايع نوين(HI-TECH)، خودروسازي و صنايع پايه و زيربنايي براي آگاهي از تلاش گسترده براي دستيابي به خودكفايي گفت: اين تلاش ها ، حركتي در جهت مقابله با خواست زورگوياني است كه مايل نيستند پيشرفت ايران محقق شود.

وي با اشاره به بازديد از كارخانه هاي ماشين سازي اراك گفت: اجراي طرحها در اين كارخانه ها به علت ايجاد نوعي باور ملي كه همگي آن را تجربه مي كنيم، به طور چشمگيري رشد و افزايش يافته است.

وزير صنايع و معادن در بخش ديگري از سخنان خود به رشد شاخص هاي بورس در ماههاي اخير اشاره كرد و گفت: همه اين موفقيتها در شرايطي است كه مستكبران

همواره تلاش مي کنند ايران را كانون مشكلات معرفي كنند حال آن كه هم اينك بورس ايران در ميان 360 بورس جهان از بالاترين شاخصها برخوردار است.

وي با يادآوري اينكه در واحدهاي توليدي در حال رسيدن به ظرفيت هاي اسمي توليد هستيم گفت: در صنعت مس تعميراتي در حال انجام است كه از پيش اعلام شده بود با افت 40 درصدي توليد مواجه خواهيم شد اما به راحتي توليد قبلي خود را ادامه مي دهيم.

محرابيان در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر تفاوت شاخص هاي رشد صنعت در آمارهاي بانك مركزي و وزارت صنايع و معادن گفت: با ارائه ارقام و اطلاعات واقعي در فرمول اصلي مي توان به ميزان دقيق رشد صنعت كشور دست يافت.

وي خاطرنشان كرد: جلساتي را با بانك مركزي پيش بيني كرده ايم تا اطلاعات كامل را كنار يكديگر قرار دهيم و با جمع بندي مناسب به رقم واقعي ميزان رشد صنعت كشور برسيم.

وزير صنايع و معادن درباره ميزان تحقق اصل 44 قانون اساسي، اين وزارتخانه را داراي بيشترين زيرمجموعه ها براي واگذاري ها دانست و گفت: از مجموع شركت هاي صدر اصل 44 تنها يك شركت كه تاكنون واگذار نشده ، باقي مانده است كه ان هم مراحل پذيرش بورس خود را سپري مي كند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/5985
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است