يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

متخصصان داخلي در ساخت تاسيسات دريايي هيچ مشکلي ندارند

  تاريخ:پنجم شهريور 1387 ساعت 15:43   |     کد : 5997   |     مشاهده: 1749
به گزارش صنعت نیوز، معاون شرکت صنايع دريايي ايران در امور نفت و گاز گفت : متخصصان داخلي در ساخت تاسيسات دريايي هيچ مشکلي ندارند و از دانش بالايي بهره مندند.

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، معاون شرکت صنايع دريايي ايران در امور نفت و گاز گفت : متخصصان داخلي در ساخت تاسيسات دريايي هيچ مشکلي ندارند و از دانش بالايي بهره مندند.

مهدي تهراني امروز در نشستي خبري با عنوان توانمندي صنايع فراساحلي کشور و حضور موثر در توسعه ميادين نفت و گاز دريايي افزود :پيش پرداخت طرح سلمان با اندکي تاخير انجام شد و حجم کارها نيز افزايش يافت و طرح با کمي تاخير اجرا شد.

وي افزود : تاخير در اجراي طرح هاي فازهاي 6 ، 7 ، 8 پارس جنوبي نيز ناشي از تاخير در تصميم گيري به علت افزايش وزن سکوها از 2100 تن به حدود 3 هزار تن بود.

معاون مالي و اقتصادي شرکت فراساحل نيز در اين نشست خبري با اشاره به مشارکت فعال اين شرکت در ساخت تجهيزات دريايي نفت و گاز گفت : با وجود امکانات و توان بالا ، هم اکنون فقط از يک سوم ظرفيت استفاده مي شود .

محمد علي نيازي افزود : برغم افزايش درآمد کارفرمايان متناسب با افزايش قيمت جهاني نفت ، قيمت مواد اوليه که نياز به خريد از خارج کشور است افزايش يافته است اما کارفرمايان توجه کمتري به اين مسئله ندارند.

حميد روانبخش مديرعامل شرکت نوين سازه گستر از شرکت هاي فعال فراساحلي در بخش نفت و گاز هم گفت : مهمترين مشکل ما و شرکت هاي مشابه ، مسايل مالي است.

وي تنوع در طراحي سکوهاي نفتي را از ديگر علل به تاخير افتادن اجراي برخي طرح ها اعلام کرد و گفت : با وجود اينکه بسياري از مختصات تاسيسات مورد نياز دريايي تقريبا مشابه است اما کارفرمايان اصرار به تغيير در طراحي اين تاسيسات دارند.

شرکت صنعتي دريايي ايران ( صدرا ) فعاليت هاي خود را از دهه 1350 در زمينه ساخت کشتي اغاز کرد و پس از پيروزي انقلاب اسلامي با ورود به عرصه نفت و گاز آن را با ساخت پايه سکوهاي دريايي ( جکت ) ، نصب نخستين خط لوله زير دريايي و باز سازي و نوسازي سکوهاي دريايي ميدان ابوذر همچنين ساخت و نصب سکوهاي دريايي فاز 1 و فازهاي 4 و 5 طرح توسعه ميدان گازي پارس جنوبي ادامه داد و در حال حاضر نيز چند طرح را در عرصه نفت و گاز کشور در دست اجرا دارد.  

http://www.sanatnews.ir/News/1/5997
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است