يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

آبان ماه ؛ دهمين همايش صنايع دريايي کشور

  تاريخ:پنجم شهريور 1387 ساعت 15:48   |     کد : 5999   |     مشاهده: 1939
به گزارش صنعت نیوز، دهمين همايش صنايع دريايي کشور با هدف بررسي مسائل و طرح هاي صنعت دريايي کشور و تدوين راه حل ها ، آبان ماه در آبادان و خرمشهر برگزار مي شود.

 به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، دهمين همايش صنايع دريايي کشور با هدف بررسي مسائل و طرح هاي صنعت دريايي کشور و تدوين راه حل ها ، آبان ماه در آبادان و خرمشهر برگزار مي شود.

رئيس هيأت مديره انجمن مهندس دريايي ايران امروز در نشستي خبري در خصوص برگزاري اين همايش ، با اشاره به تصويب و ابلاغ قانون توسعه و حمايت از صنايع دريايي کشور گفت : اميدواريم با اجرايي شدن اين قانون پشتوانه مالي و اعتباري مناسبي براي صنايع دريايي کشور فراهم شود.

سيف با اشاره به اينکه قانون استفاده از حداکثر توانمندي داخلي در ساخت کشتي ها تصويب شده است ، افزود: ظرفيت بازار داخل براي سفارش ساخت کشتي و تعمير کشتي هاحداقل يک ميليارد دلار و حداکثر 2 ميليارد دلار است .

سيف افزود : صنعت کشتي سازي با چهار درصدعوارض ورودي حمايت مي شود، در حالي که اين رقم براي صنعت خودروسازي 100 درصد است.

رئيس هيات مديره انجمن مهندسي دريايي ايران با تاکيد براينکه صنعت کشتي سازي کشور نياز به حمايت دارد ، افزود: در چند سال اخير به صنعت کشتي سازي توجه نشده است و دولت نبايد اجازه دهد بازار بکر حدود يک تا دو ميليارد دلار از دست کشور برود، زيرا استفاده از اين بازار مي تواند ارزش افزوده داشته باشد و مشکلات اقتصادي ازجمله بيکاري را برطرف کند.

سيف تصريح کرد : انجمن مهندسي دريايي ايران با تشکيل کميته هاي تخصصي از جمله کميته تخصصي کشتي سازي در جهت حمايت از اين صنعت حرکت هايي انجام داده است.

نگهداري ، توسعه و نوسازي ناوگان کشتيراني ايران به همراه سرمايه گذاري در بخش صنايع دريايي در جهت اعتلاي صنعتي و اقتصادي، ايجاد اشتغال و توسعه اجتماعي کشور نقش بسيار مؤثري خواهد داشت و در اين همايش تلاش مي شود

علاوه بر ارائه مقالات، مشکلات و مسائل سيستم اجرايي کشور مطرح شود و با حضور مسئولان بررسي و راه حل هاي مناسب آن ارائه شود.

در اين همايش علاوه بر ارائه مقالات، برنامه هايي مانند سخنراني هاي آموزشي در خصوص موضوع هاي عام صنايع دريايي، برگزاري ميزگرد در خصوص مسائل روز صنايع دريايي با حضور کارشناسان و بازديد از شرکتها و بنادر منطقه در نظر گرفته شده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/5999
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است