جمعه 28 ارديبهشت 1403

مدير عامل منطقه آزاد چابهار: صادرات سنگ هاي معدني ازاين منطقه 17برابر شده است

  تاريخ:ششم شهريور 1387 ساعت 15:30   |     کد : 6067   |     مشاهده: 1493
به گزارش صنعت نیوز، محمد طاهر باقري زاده گفت: در پنج ماه نخست سال جاري نسبت به سال گذشته صادرات سنگ هاي معدني از اين منطقه به خارج از کشور 17 برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، محمد طاهر باقري زاده گفت: در پنج ماه نخست سال جاري نسبت به سال گذشته صادرات سنگ هاي معدني از اين منطقه به خارج از کشور 17 برابر شده است.   

باقري زاده، چهارشنبه در سمينار مديران مناطق آزاد کشورمان در جزيره کيش افزود: در اين مدت شاهد افزايش صادرات 400 برابري در اين منطقه آزاد کشورمان بوديم.

وي موقعيت ممتاز بندر چابهار در ترانزيت کالا به کشورهاي آسياي مياني را يادآورشد و اظهار داشت: در اين مدت، ترانزيت کالا از چابهار 300 درصد افزايش يافته است.

مديرعامل منطقه آزاد ارس نيز دراين سمينار گفت: منطقه آزاد ارس در همجواري جمهوري آذربايجان، ارمنستان، نخجوان و نزديکي به کشور ترکيه و کشورهاي CIS از موقعيت ممتاز ويژه اي براي توسعه برخوردار است.

عباس رنجبر افزود: تهيه طرح جامع منطقه آزاد ارس در مراحل پاياني است و طي پنج ماه گذشته احداث دو بزرگراه در محدوده اين منطقه با اعتباري بيش از 10 ميليارد ريال برنامه ريزي شده است.

وي بر افزايش صادرات و واردات در اين منطقه تاکيد کرد و گفت: تا پايان پنج ماهه نخست سال جاري صادرات و واردات از اين منطقه آزاد نسبت به سال 86، 36 درصد و نسبت به سال 85، حدود 40 درصد رشد داشته است.

سمينار مديران عامل مناطق آزاد صنعتي و تجاري با حضور مشاور رييس جمهور در امور مناطق آزاد روز چهارشنبه در کيش آغاز به کار کرد.

علاوه بر معاونين دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد مديران عامل مناطق آزاد کيش، چابهار، قشم، انزلي، اروند، و ارس در خصوص موضوعات مشترک و راهکارهاي توسعه اين مناطق تصميم گيري مي کنند.

سمينار دو روزه مديران عامل مناطق آزاد صنعتي و تجاري با حضور مشاور رييس جمهوري در امور مناطق آزاد روز چهارشنبه در کيش آغاز به کار کرد.

هدف ازبرگزاري اين سمينار درکيش ارايه راهکارهاي مناسب و موثر براي توسعه اين مناطق در بخشهاي مختلف اقتصادي است.

علاوه بر معاونين دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد مديران عامل مناطق آزاد کيش، چابهار، قشم، انزلي، اروند، و ارس در خصوص موضوعات مشترک و راهکارهاي توسعه اين مناطق تصميم گيري مي کنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6067
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است