جمعه 28 ارديبهشت 1403

تاکيد وزير بازرگاني بر تشکيل کنسرسيوم هاي تجاري و صنعتي ايراني براي فعاليت در خارج کشور

  تاريخ:هفتم شهريور 1387 ساعت 09:17   |     کد : 6097   |     مشاهده: 1553
به گزارش صنعت نيوز ، مسعود ميرکاظمي در اين نشست با اشاره به اين که وزارت بازرگاني همه تلاش خود را براي تسهيل امکان فعاليت بازرگانان ايراني در نيجريه به کار مي گيرد بر تعامل و همکاري نزديک سازمان هاي مربوط نيز تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نيوز ، مسعود ميرکاظمي در اين نشست با اشاره به اين که وزارت بازرگاني همه تلاش خود را براي تسهيل امکان فعاليت بازرگانان ايراني در نيجريه به کار مي گيرد بر تعامل و همکاري نزديک سازمان هاي مربوط نيز تاکيد کرد.

وزير بازرگاني يکي از راههاي فعاليت و رقابت را ، هم افزايي و تشکيل کنسرسيوم هاي تجاري دانست و گفت: در صورت تشکيل کنسرسيوم ها گستره ارائه خدمات دولتي بيشتر خواهد شد.

وي در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به هدفمند کردن و گستره تخصيص يارانه ها گفت: همه اقشار از يارانه ها استفاده مي کنند و دولت به دنبال ان است تا از منابع خود به نحو احسن استفاده کند.

ميرکاظمي همچنين بر اين نکته نيز تاکيد كردکه بايد برنامه ريزي هاي دقيق و درستي صورت بگيرد تا قيمت خدمات و کالا متناسب شود و مسير براي پيوستن جمهوري اسلامي ايران به تجارت و بازارهاي جهاني فراهم شود.

وزير بازرگاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به مشکلاتي که براي برگزاري نمايشگاههاي تخصصي در خارج وجود دارد، برگزاري تورهاي صنعتي و تجاري را يکي از راههاي اشنايي مسئولان و صاحبان صنايع کشورهاي خارجي از صنايع و فعاليت هاي تجاري ايران دانست .

وي درباره ميزان مبادلات تجاري ايران و نيجريه نيز گفت: با توجه به فعاليت هاي تجاري که تجار ايراني در نيجريه دارند و برخي از انها نيز اعلام نشده هستند نمي توان رقم دقيقي در اين باره گفت.

در اين نشست تعدادي از بازرگانان نيز مشکلاتي را که در زمينه صادرات و دريافت تسهيلات دارند با وزير بازرگاني مطرح کردند.

نماينده شرکت پتروپارس دراين نشست با اشاره به منابع نفتي بکر در قاره افريقا به ويژه نيجريه و اينکه در اين کشور در صورت مشارکت در طرح هاي نفتي 40 درصد از توليد به شرکت مجري طرح تعلق مي گيرد گفت : با مشارکت در طرح هاي نفتي نيجريه مي توان حضور بيشتري در اين کشور داشت و حوزه فعاليت هاي اقتصادي را گسترش داد.

رضا زاده سفير ايران در نيجريه اين رقم را به نقل از امارهاي صندوق ضمانت صادرات حدود 13 ميليون دلار اعلام کرد. اين در حالي است که بر اساس امارهاي ثبت شده حجم صادرات کشورمان به نيجريه حدود 40 ميليون دلار است .

http://www.sanatnews.ir/News/1/6097
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است