پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

88 طرح صنعتي به مناسبت هفته دولت در استان تهران افتتاح مي شود

  تاريخ:هفتم شهريور 1387 ساعت 11:19   |     کد : 6117   |     مشاهده: 1485
به گزارش صنعت نيوز، "محمد رضا مس فروش" در پنجمين روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: اين طرح ها با اعتباري بالغ بر دو تريليون و 710 ميليارد ريال در استان تهران به بهره برداري خواهد رسيد.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نيوز، "محمد رضا مس فروش" در پنجمين روز از هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود: اين طرح ها با اعتباري بالغ بر دو تريليون و 710 ميليارد ريال در استان تهران به بهره برداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به عملکرد اين سازمان از نيمه دوم سال 84 تا کنون گفت: در اين مدت در استان تهران 24 هزار و 747 فقره جواز تاسيس واحد هاي صنعتي و معدني صادر شده که اميد است در آينده 290 تريليون ريال در اين بخش سرمايه گذاري شود و براي 809 هزار و 130 نفر از اين طريق فرصت اشتغال ايجاد شود.

اين مقام مسئول با اعلام فعاليت 18 هزار و 503 واحد صنعتي در استان تهران افزود: 467 هزارو 614 نفر در اين واحدهاي صنعتي که داراي سرمايه دفتري 66 تريليون ريال هستند، مشغول به کار مي باشند.

رييس سازمان صنايع و معادن استان تهران افزود: در سال هاي 85 تا 86 در بخش صدور جواز هاي تاسيس واحدهاي صنعتي که در راستاي ساماندهي صنعت استان تهران صورت مي گيرد، تعداد پنج هزار و 55 جواز و در سال 86 تا 87 نيز چهار هزارو 852 جواز صادر شده است.

مس فروش گفت: تا پيش از سال 87 ميزان سرمايه گذاري در بخش صنايع و معادن استان تهران بيش از 73 تريليون ريال بود و پيش بيني مي شود امسال اين رقم به بيش از 86 تريليون ريال برسد که رشد قابل توجهي خواهد داشت .

رييس سازمان صنايع و معادن استان تهران متوسط رشد سرمايه گذاري در بخش صنايع و معادن اين استان را در سال 85 به ميزان 8/5 درصد عنوان کرد و افزود: خوشبختانه هم اکنون اين سرمايه گذاري 100 درصد افزايش يافته است که نشان از رشد و پيشرفت صنعتي در استان تهران دارد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر تلاش براي تسهيل در روند ارتقاي کيفي کالاهاي صنعتي و معدني در استان تهران گفت : واحدهاي صنعتي که بتوانند در بحث مديريت مصرف انرژي شامل برق و سوخت هاي مايع و گاز کارکرد مطلوبي داشته باشند ،تشويق خواهند شد.

مس فروش تصريح کرد ، دوگانه سوز کردن ، پرداخت تسهيلات براي انجام اين امر و مخزن سازي و ذخيره سوخت هاي مايع براي يک تا دو ماه واحدهاي صنعتي سه اولويت مديريت مصرف انرژي سازمان صنايع و معادن استان تهران است.

وي با اشاره به قطعي مکرر برق بخاطر خشکسالي در سال جاري افزود: بعضي از قطعي هاي برق سبب زيان برخي واحدهاي صنعتي شده که با هماهنگي بين سازمان صنايع و معادن استان تهران ، وزارت نيرو و واحدهاي صنعتي اين قطعي ها به يک روز در هفته يا چند ساعت قطعي تقليل يافته است تا اين واحدها کمتر متضرر شوند.

اين مقام مسئول سپس با تاکيد بر لزوم ارتقاي سطح کيفي محصولات واحدهاي توليدي و صنعتي با مديريت پسماندهاي آلاينده گفت: براي تمام واحدهاي صنعتي در اين مورد سخت گيري هاي شديدي خواهد شد تا اين موضوع به طور کلي رفع شود .زيرا به نفع توليد کنندگان و به مصلحت کشور است.

مس فروش اعتبار ريالي براي استفاده بنگاه هاي زود بازده معرفي شده از سوي سازمان صنايع و معادن را منابع داخلي بانک ها عنوان کرد و ادامه داد: براي اين منظور امسال يک تريليون و 880 ميليارد ريال تسهيلات تخصيص يافته است که اميدواريم با همکاري بانک ها محقق شود.

رييس سازمان صنايع و معادن استان تهران افزود:طبق اخرين برنامه ريزي ها ، از اين به بعد واحدهاي صنعتي که محصولان آنها در کشور مورد نياز است ، توسط اين سازمان بازرسي و کنترل مي شوند، تا از هرگونه کميابي در بازار براي اين محصولات جلوگيري شود.

وي در مورد عملکرد بخش معدن اين سازمان گفت: از مجموع 40 ميليون تن سيمان توليدي در کشور ، حدود 11 ميليون تن آن در کارخانه هاي استان تهران توليد و عرضه مي شود.

مس فروش در خاتمه گفت : در دوره مورد بررسي صدور 194 پروانه بهره برداري ، 468 ميليارد ريال سرمايه گذاري با اشتغالزايي براي دو هزار و 524 نفر ، صدور 64 پروانه اکتشاف و 46 گواهي کشف از جمله اقدامات سازمان صنايع و معادن استان تهران در بخش معدن بوده است .

http://www.sanatnews.ir/News/1/6117
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است