يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ضوابط جدید شماره‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی اعلام شد

  تاريخ:دهم شهريور 1387 ساعت 13:40   |     کد : 6278   |     مشاهده: 1541
به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبر خودرو، در مصوبه جامع دولت برای ساماندهی حمل و نقل عمومی و مصرف سوخت که به تصویب وزیران عضو ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت رسیده و معاون اول رئیس جمهور آن را برای اجرا ابلاغ کرده، ...

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبر خودرو، در مصوبه جامع دولت برای ساماندهی حمل و نقل عمومی و مصرف سوخت که به تصویب وزیران عضو ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت رسیده و معاون اول رئیس جمهور آن را برای اجرا ابلاغ کرده، به منظور مدیریت بهینه و کاهش مصرف سوخت ضوابط جدیدی برای شماره ‌گذاری خودروهای داخلی و وارداتی پیش ‌بینی شده است.

براساس این مصوبه از اول دی ماه سال جاری برای شماره‌ گذاری وسایل نقلیه، نصب برچسب انرژی و درج رتبه انرژی در سند ( با حروف فارسی) برای خودروهای بنزینی و موتورسیکلتها ضروری خواهد بود و برای سایر وسایل نقلیه از اول اردیبهشت سال آینده نصب برچسب انرژی و درج رتبه انرژی در سند اجباری می شود.

همچنین شرط لازم برای شماره ‌گذاری تاکسی‌ها از ابتدای سال جاری دوگانه‌ سوز بودن آنها است و از اول اردیبهشت سال آینده همه تاکسی‌های جدید در شهرهای دارای جایگاه عرضه گاز طبیعی بنا براعلام وزارت نفت برای شماره گذاری باید دارای موتور پایه گازسوز باشد.

مجهز بودن به ترمز ضد قفل شرط یگر شماره ‌گذاری همه خودورها و وسایل نقلیه باری و مسافری به جز موتورسیکلت است که از اول اردیبهشت سال آینده اعمال خواهد شد.

براساس این مصوبه دولت،‌ از اول مهرسال جاری برای شماره‌ گذاری خودورهای وارداتی شامل سواری، ون و وانت علاوه بر پرداخت 10 درصد ارزش گمرکی،‌ برای خودورهایی با مصرف 6 لیتر و کمتر در 100 کیلومتر اسقاط یک خودوری فرسوده، برای خودروهای با مصرف بیش از 6 لیتر و کمتر از 10 لیتراسقاط  دو خودوری فرسوده و برای خودورهایی با مصرف بیش از 10 لیتر اسقاط 3 خودوری فرسوده ضروری است.

خودورهای نفت گاز سوز وارداتی از پرداخت ده درصد عوارض گمرکی معاف و مکلف به اسقاط خودروهای فرسوده هستند، ضمن اینکه خریداران خودروهای تولید داخل با مصرف بیش از 10 لیتر نیز از اول مهرامسال برای شماره‌ گذاری این خودروها باید نسبت به اسقاط  یک خودروی فرسوده اقدام کنند.

براساس تبصره های این دستورالعمل، نیروی انتظامی موظف است عوارض مندرج دراین بند را اخذ کند، همچنین خودروهایی که با پلاک عمومی یا تاکسی شماره‌ گذاری شوند، نظیرآمبولانس ها و خودروهای نظامی و انتظامی مشمول پرداخت عوارض فوق و اسقاط خودروهای فرسوده نمی ‌شوند، به علاوه پرداخت عوارض و اسقاط خودرو و در ازای واردات تا تاریخ 31 شهریور امسال طبق شرایط مصوب گذشته است. 

http://www.sanatnews.ir/News/1/6278
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است