پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

مديرعامل بانك صنعت و معدن از توسعه مجازي شعب اين بانك خبر داد

  تاريخ:دوازدهم شهريور 1387 ساعت 13:51   |     کد : 6364   |     مشاهده: 455
به گزارش صنعت نیوز، مدير عامل بانك صنعت و معدن از توسعه مجازي شعب اين بانك خبر داد

به گزارش خبرنگار صنعت و معدن صنعت نیوز، مدير عامل بانك صنعت و معدن از توسعه مجازي شعب اين بانك خبر داد و گفت : با امضاي تفاهم نامه با بانك‌هاي ملت و ملي تعداد شعب اين بانك بصورت مجازي به سه هزار شعبه مي‌رسد .

محمد رضا پيشرو روز سه شنبه در گفت و گو افزود:همه شعب بانك ملي كه به شبكه سيبا متصل هستند و تمام شعب بانك ملت كه به شبكه جام متصل مي‌باشند ،در آينده نزديك در قالب يك قرارداد، قادر به ارايه خدمات به مشتريان بانك صنعت و معدن خواهند بود.

وي افزود: در جهت بالا بردن بازده كار و بهره وري و همچنين اجراي سياست هاي نوآوري همه توان خود را براي توسعه مجازي شعب به كار گرفته‌ايم . به نحوي كه با حداقل توسعه فيزيكي ،تعداد شعب خود را بصورت مجازي به سه هزار شعبه در سراسر كشور افزايش خواهيم داد .

پيشرو در ادامه گفت: بانك صنعت و معدن با ۴۱شعبه در سراسر كشور و شش شعبه در تهران و بهره‌گيري از ۷۵۰نيروي انساني بعنوان تنها بانك تخصصي نقش موثري در تامين مالي طرح‌هاي توليدي ايفا مي‌كند.

مديرعامل بانك صنعت و معدن سپس به واحدهاي صنعتي و معدني كشور توصيه كرد كه با توجه به گستردگي و توسعه مجازي شعب ، حساب‌هاي خود را در اين بانك متمركز كنند تا در دريافت تسهيلات در اولويت قرار گيرند.

آغاز تامين مالي طرح‌هاي آمايش صنعت و معدن

مديرعامل بانك صنعت و معدن با بيان اينكه در سال جاري اصلي‌ترين رسالت بانك صنعت و معدن تامين مالي طرح‌هاي آمايش صنعت و معدن است ، افزود:

تامين سرمايه در گردش اين طرح‌ها از هفته گذشته شروع شده است .

وي سپس تصريح كرد، واحدهاي صنعتي و معدني براي دريافت تسهيلات به بانك معرفي شده‌اند و شعب اين بانك پس از بررسي طرح‌هاي تحت پوشش آمايش صنعت و معدن نسبت به تامين مالي اين طرح‌ها اقدام مي‌كنند .

پيشرو با اشاره به تعداد طرح‌هاي آمايش صنعت و معدن افزود: طرح‌هاي آمايش صنعت و معدن متشكل از ۸۰۰طرح بزرگ و زير بنايي هستند كه بر اساس مزيت‌هاي نسبي و قابليت‌هاي منطقه‌اي تعريف شده‌اند و بيش از يك هزار و ۱۰۰پيشنهاد براي اجراي اين طرح‌ها رسيده است .

پيشرو تاكيد كرد : از اهداف طرح آمايش صنعت و معدن ، تامين سرمايه در گردش واحدهاي صنعتي و معدني موجود و تكميل واحدهاي نيمه تمام است و اجراي اين طرح‌ها در سطح كشور ، باعث ايجاد تحول در صنعت و توسعه اشتغال بخصوص در مناطق محروم مي‌شود و رشد متوازن و منطقي در استان‌ها را در پي خواهد داشت .

انتشار گواهي سپرده توسط بانك صنعت و معدن

مديرعامل بانك صنعت و معدن ، جذب سپرده‌هاي مردمي را از اولويت‌هاي كاري اين بانك عنوان كرد و افزود: يكي از راه‌هاي جذب سپرده ، انتشار گواهي سپرده است كه مانند انتشار اوراق مشاركت مي‌باشد .

پيشرو در ارتباط با نرخ‌هاي سودهاي اعطايي اين بانك گفت :با ايجاد جذابيت از طريق اعلام نرخ سود بالاتر با اجازه بانك مركزي ، نسبت به جذب سپرده‌هاي خرد مردم اقدام خواهيم كرد .

تامين مالي طرح‌ها در دولت نهم

مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: در دوره كاري دولت نهم ، اين بانك مبادرت به تصويب بيش از ۹هزار طرح بزرگ صنعتي به مبلغ ۷۰تريليون ريال كرد كه از اين تعداد حدود هفت هزار و ۶۰۰طرح به مبلغ بيش از ۴۲تريليون و ۵۰۰ ميليارد ريال منجر به عقد قرار داد شده است .

پيشرو افزود: در سه سال اخير تعداد ۲هزار و ۵۰طرح به مبلغ پنج تريليون و ۴۰۰ميليارد ريال از طرح‌هاي بنگاههاي زود بازده به تصويب رسيده كه از اين تعداد ، يك هزار و ۷۳۴مورد به مبلغ چهار تريليون ريال و با ايجاد اشتغال بيش از ۲۸هزار نفر ، به عقد قرار داد منجر شده است .

وي در زمينه پرداخت تسهيلات ارزي توسط اين بانك اظهار داشت : از اغاز فعاليت دولت نهم تا كنون ۵/۳ميليارد دلار تسهيلات مصوب براي طرح‌ها داشتيم كه تاكنون ۲ميليارد و ۱۰۰ميليون دلار آن پرداخت شده است .

بانك صنعت و معدن ، تامين مالي ۹طرح سيماني را بعهده گرفته كه تاكنون چهار طرح به بهره برداري رسيده است .

چك پول‌هاي بانك مركزي تورم را كنترل مي‌كند

مديرعامل بانك صنعت و معدن، چاپ و فروش چك پول‌هاي بانك مركزي را موفق ارزيابي كرد و افزود: يكي از ابتكارات موفق بانك مركزي كه موجب سهولت مبادلات شده و تاثير تورمي بدنبال نخواهد داشت ، چاپ و فروش چك پول‌هاي بانك مركزي است .

پيشرو در همين ارتباط گفت: بانك‌ها به ازاي دريافت چك پول از بانك مركزي ، معادل آن پول به بانك مركزي پرداخت مي‌كنند، از اين رو تاثير تورمي در جامعه نخواهد داشت .

وي افزود:جامعه مي‌تواند بدون نگراني بصورت نامحدود از نظر زماني مبادلاتش را با استفاده از اين چك‌ها پول‌ها انجام دهد.

افزايش سرمايه بانك صنعت و معدن

مديرعامل بانك صنعت و معدن گفت: بانك صنعت و معدن با حمايت‌هاي دولت و مجلس در چند مرحله مشمول افزايش سرمايه و حمايت دولت قرار گرفت ، به طوري كه سرمايه پايه اين بانك كه يكي از شاخص‌هاي اصلي براي قابليت وام دهي بانك‌ها است به حدود ۲۴تريليون ريال رسيد .

پيشرو در ادامه گفت و گويش با خبرنگار اقتصادي ايرنا در مورد استفاده از سيسم فناوري اطلاعات در اين بانك گفت: در سايه توان كارشناسي بالاي بانك صنعت و معدن و به كارگيري سيستم‌هاي فناوري اطلاعات ، اين بانك موفق به كسب گواهينامه سيستم مديريت كيفيت تحت عنوان ايزو ۹۰۰۱در زمينه ارايه انواع خدمات بانكي شده است .

وي در خاتمه تصريح كرد ،موضوع تحريم‌هاي بانكي برضد ايران هيچ اثري بر مراودات بين‌المللي اين بانك نداشته است

http://www.sanatnews.ir/News/1/6364
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است