پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

بخش توليد صنعتي آمريکا در ماه اوت با تنزل روبرو بود

  تاريخ:سيزدهم شهريور 1387 ساعت 09:44   |     کد : 6389   |     مشاهده: 1575
به گزارش صنعت نيوز، موسسه مديريت توليد در گزارش خود با اعلام اين مطلب افزود اين در حالي است که اقتصاد آمريکا در کل براي هشتاد و دومين ماه متوالي با رشد روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نيوز، موسسه مديريت توليد در گزارش خود با اعلام اين مطلب افزود اين در حالي است که اقتصاد آمريکا در کل براي هشتاد و دومين ماه متوالي با رشد روبرو بوده است.

گروه تجاري تمپ در آريزونا در اين خصوص اعلام کرد شاخص توليد صنعتي اين گروه که نمايانگر عقايد مديران خريد کارخانه ها و شرکت ها است طي ماه گذشته برابر با رقم چهل و نه و نه دهم بوده است. اين در حالي است که اين رقم در ماه ژوئيه برابر با پنجاه مميز صفر بوده است. اين کاهش نا محسوس در رقم شاخص توليد صنعتي، پيشتر از سوي تحليلگران اقتصادي پيش بيني شده بود.

رقم بالاتر از پنجاه نشان دهنده رشد است، در حالي که رقم کمتر از پنجاه بيانگر تنزل شاخص است.

شاخص توليد موسسه مديريت عرضه در ماه اوت برابر با پنجاه و دو و يک دهم بود که نسبت به رقم پنجاه و دو و نه دهم در ماه ژوئيه کمي کاهش يافته بود.

شاخص سنجش صادرات نيز از رقم پنجاه و چهار در ماه ژوئيه به رقم پنجاه و هفت در ماه گذشته افزايش پيدا کرد. شاخص اشتغال نيز از رقم پنجاه و يک و نه دهم در ماه گذشته به رقم چهل و نه و هفت دهم طي ماه جاري کاهش پيدا کرد.

شاخص قيمتها نيز که معياري جهت سنجش تورم شمرده مي شود در ماه اوت همچنان در سطح نسبتا بالاي خود يعني رقم هفتاد و هفت باقي ماند. با اين وجود اين شاخص در مقايسه با رقم ماه ژوئيه که برابر هشتاد و هشت و نيم بود از پيشرفتي عمده خبر مي دهد. رقم اين شاخص در ماه ژوئن برابر با نود و يک و نيم بود که بالاترين ميزان از سال يکهزار و نهصد و هفتاد و نه تا کنون شمرده مي شود.

نوربرت اور رئيس کميته نظرسنجي بازرگاني توليد صنعتي موسسه مديريت توليد در بيانيه خود که به همراه گزارش اين موسسه منتشر شد اظهار داشت رقم شاخص ماه اوت نشان دهنده کاهشي مختصر در توليد صنعتي بوده است.

وي افزود " اين موضوع در راستاي روند سال دو هزار و هشت ادامه پيدا مي کند و در هر ماه شاهد رشد يا انقباض قابل اغماضي خواهيم بود. اما اين موضوع در نهايت به تغيير کلي مختصري در بخش توليد صنعتي خواهد انجاميد."

موسسه مديريت توليد امريکا يک انجمن تجاري است که نماينده حدود چهل هزار مدير حرفه اي توليد شمرده مي شود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6389
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است