يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ناوگان حمل و نقل عمومی باید به بخش خصوصی واگذار شود مخازن CNG در کشور ساخته می شود

  تاريخ:سيزدهم شهريور 1387 ساعت 11:22   |     کد : 6411   |     مشاهده: 397
به گزارش صنعت نیوز، معاون تولید وزیر صنایع و معادن گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود چرا که این امر راندمان کار را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار خودرو صنعت نیوز، معاون تولید وزیر صنایع و معادن گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی کشور باید به بخش خصوصی واگذار شود چرا که این امر راندمان کار را افزایش می دهد.  

دانش در مراسم واگذاری سه هزار و 500 دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: در تمام کشورهای پیشرفته نوع تاکسی، اتوبوس و وسایل نقلیه را دولت تعیین می کند.

وی افزود: این امر باید در وزارت صنایع تکلیف شود تا انتخاب این خودروها توسط دولت صورت پذیرد.

دانش گفت: نباید بازار اتوبوس را به کشورهای خارجی واگذار کنیم و همچون خط BRTچهره شهر را به کلکسیون اتوبوس تبدیل کنیم در حالی که این اتوبوس ها عمر کوتاهی هم دارند.

وی خاطر نشان کرد: تمام واحدهای تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز باید به بخش خصوصی واگذار شوند و تعمیرگاه های مجازی برای تاکسی ها مشخص شود تا هر صاحب تاکسی بداند که تا پایان عمر تاکسی خود باید به همان تعمیر گاه مراجعه کند .

دانش همچنین گفت: تعمیرگاه مجاز اتوبوسرانی نیز باید تبدیل به تعمیرگاه اتوبوس های خصوصی شود تا این بخش با افزایش راندمان، کار حمل و نقل کشور را رونق بخشد و از بیهوده کاری های این تعمیر گاه ها بکاهد.

وی افزود: در دنیا ثابت شده است که بخش دولتی کاری از پیش نخواهد برد و اگر این بخش نیز به بخش خصوصی واگذار نشود پیشرفت چندانی در حمل و نقل عمومی کشور به وجود نخواهد آمد.

دانش تاکید کرد : صرفه جویی 6 میلیارد دلاری در مصرف سوخت کمک زیادی به بخش تولید در کشور کرده و با ساخت مخازن گاز و کیت های مورد نیاز در کشور و افزایش مصرف آن صرفه جویی در مصرف سوخت کاهش یافته و به سطح تولید کمک خواهد کرد 

http://www.sanatnews.ir/News/1/6411
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است