پنج شنبه 27 ارديبهشت 1403

تولید کنندگان فولاد ژاپن در راه مناقصه معادن سنگ و آهن برزیل

  تاريخ:چهاردهم شهريور 1387 ساعت 13:59   |     کد : 6498   |     مشاهده: 1499
به گزارش صنعت نيوز، پنج تولید کننده مهم فولاد ژاپن در حال آماده سازی خود برای خرید سهام معادن سنگ آهن برزیل می باشد . یک مقام آگاه گفت : ...

به گزارش خبرنگار گروه صنايع صنعت نيوز، پنج تولید کننده مهم فولاد ژاپن در حال آماده سازی خود برای خرید سهام معادن سنگ آهن برزیل می باشد . یک مقام آگاه گفت : این شرکت ها قصد دارند در اوضاع گرانی سنگ آهن ، تولیدات ذخایر برزیل را به حد تعادل و مناسبی برسانند.

شرکت نیپان استیل ، شرکت جی اف ای ، صنایع فلزی سومیتو ، شرکت لوبه ، شرکت فولادی نیسان و گروه صنعتی ایتوچو در حال آماده سازی خود برای مناقصه صدها میلیارد ینی نامیسا در شرکت CSN برزیل هستند.

دولت برزیل نیز به دنبال کمک گرفتن از شرکتهای خارجی می باشد با توسعه کار معادن سنگ آهن نامیسا ، تولید سالانه آن به بیش از 20 میلیون تن خواهد رسید و 15 درصد تقاضای سالانه سنگ آهن ژاپن را پوشش خواهد داد.

همچنین به منظور کمک به رشد سرمایه گذاری در این بخش ، دولت برزیل شروع به اعطای وام کم بهره توسط بانک بین المللی ژاپن کرده است .

اگر این شرایط ایجاد شود ، به تولید متعادل ذخایر فولاد داخل کشور کمکهای فراوانی می شود و فولاد با قیمت تمام شده کم تری در اختیار خودروسازان و کشتی سازان قرار خواهد گرفت اما به نظر می رسد با ورود شرکت بزرگ آرسلور میتال به این ماجرا ، گروه های صنعتی کوچکتر نتواند در مناقصه این پروژه موفق شوند.

گفتنی است کنترل 70 درصد از صنعت معدن برزیل در دست شرکت بزرگ Vale برزیل ، بی اچ پی بیلیتون و ریو تینتو قرار دارد

http://www.sanatnews.ir/News/1/6498
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است