يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

سال 87،سال رشد و توسعه ناوگان دریایی ایران

  تاريخ:شانزدهم شهريور 1387 ساعت 08:59   |     کد : 6503   |     مشاهده: 1765
به گزارش صنعت نيوز، محمد حسین داجمر ارزش سرمایه گذاری خرید این کشتی ها را حدود سه میلیارد و 400 میلیون دلار اعلام کرد و افزود :...

به گزارش خبرنگار گروه كشتيراني صنعت نيوز، محمد حسین داجمر ارزش سرمایه گذاری خرید این کشتی ها را حدود سه میلیارد و 400 میلیون دلار اعلام کرد و افزود :همچنین برنامه انعقاد قراردادهای جدید برای خرید 26 فروند کشتی با ظرفیت یک میلیون و 200 هزار تن و با اعتباری افزون بر یک میلیارد دلار در دست اقدام است که امیدواریم تا یک سال آینده این قراردادها هم به نتیجه نهایی برسد که بیشتر طرف های قراردادها با شرکت های چینی و کره جنوبی است.

  مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه از افزوده شدن 27 فروند کشتی به ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی تا پایان امسال خبر داد و افزود: در سه سال گذشته به لحاظ سرمایه گذاری برای توسعه ناوگان کشتیرانی و در اجرای اهداف برنامه چهارم توسعه ؛ قراردادهای مهمی در زمینه توسعه ناوگان منعقد شده و سال 87 رکوردی در سابقه 41 ساله کشتیرانی جمهوری اسلامی در توسعه ناوگان است.

  داجمر در ادامه با بیان اینکه هم اکنون حدود یک سوم کالاهای وارداتی و صادراتی کشور با این ناوگان حمل می شود گفت : توسعه ناوگان کشتیرانی در اجرای این هدف است که سهم ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی از حمل کالاهای وارداتی و صادراتی کشور به 50 درصد افزایش یابد .

  مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: تعداد ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی با مجموعه شرکتهای تابعه در حال حاضر به 144 فروند شناور با ظرفیت چهار میلیون و 500 هزارتن با متوسط سن 15 سال رسیده است .

  داجمر گفت : در بخش کانتینری نیز جهشی بزرگ در ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی در حال اجراست به گونه ای که ظرفیت کانتینری ناوگان از 54 هزار TEU کانتینر در ابتدای سال به حدود 116 هزار و 600 TEU کانتینر در پایان سال افزایش خواهد یافت .

 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : این شرکت نخستین بار با خرید تعدادی کانتینر یخچال دار در تلاش است در بازار حمل کالاهای یخچالی نیز حضور جدی داشته باشد.

 وی میزان کالاهای جابجا شده با ناوگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را در سال گذشته 23 میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد و گفت : این رقم در مقایسه با سال قبل آن 9 درصد رشد داشت و امسال نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.  

 مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی حمل مواد شیمیایی را از دیگر اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی اعلام کرد و افزود :نخستین بار این شرکت در سال گذشته حرکت خود را در حمل مواد شیمیایی آغاز کرد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با وجود سرمایه گذاری هایی که در بخش شیمیایی شده است ، هم اکنون کشتی ایرانی حمل مواد شیمیایی نداریم که در این خصوص کشتیرانی جمهوری اسلامی سفارش ساخت 10 فروند کشتی حمل مواد شیمیایی را داده است تا در حمل محمولات تولیدی مجتمع های پتروشیمی اعم از صادرات آنها مشارکت داشته باشد.

 داجمر گفت : نخستین کشتی حمل مواد شیمیایی در سال 2010 به کشتیرانی جمهوری اسلامی تحویل خواهد شد. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : کشتیرانی در بخش حمل گاز مایع نیز یک شرکت مشترک با طرفهای خارجی به ثبت رسانده است و چنانچه قراردادهای بعدی شرکت نفت برای صادرات گاز مایع نهایی شود ما نیز بدنبال آن سفارش کشتی های حمل گاز مایع ( ال ان جی ) را در دستور کار آتی خود قرار خواهیم داد.

 داجمر در خصوص در آمد های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : این شرکت در سال گذشته بیش از یک میلیارد و 600 میلیون دلار درآمد داشت که 54 درصد بیش از سال قبل است .

  از مجموع کالاهای حمل شده ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ،58 درصد کالاهای حمل شده در گروههای مختلف کالایی با کشتی های فله بر ، 13 درصد با کشتی های جنرال کارگو و 29 درصد با کشتی های کانتینری جابه جا شده اند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6503
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است