يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

ورود نخستين کشتي حامل کمکهاي بين المللي به هائيتي

  تاريخ:شانزدهم شهريور 1387 ساعت 09:21   |     کد : 6506   |     مشاهده: 1695
به گزارش صنعت نيوز، طوفان هانا و سيل همراه آن سبب کشته و بي خانمان شدن هزاران نفر در هائيتي شده است.

به گزارش خبرنگار گروه كشتيراني صنعت نيوز، طوفان هانا و سيل همراه ان سبب کشته و بي خانمان شدن هزاران نفر در هائيتي شده است. سطح اب در برخي مناطق بويژه شهر گونائيو که سومين شهر بزرگ هائيتي است انقدر بالا امده که امدادرساني به طوفان زدگان و سيل زدگان را عملا ناممکن است. بازماندگان اين طوفان و سيل براي تامين مواد غذايي اساسي خود با مشکلات زيادي مواجه هستند.

اين درحالي است که نخستين کشتي حامل سي و سه تن از کمکهاي غذايي برنامه جهاني غذاي سازمان ملل متحد وارد اين کشور امريکاي مرکزي شده است.

 اين کشتي علاوه بر مواد غذايي و اشاميدني حامل مواد دارويي است. باتوجه به شرايط حاکم در هائيتي توزيع مواد غذايي در اين کشور بسيار دشوار شده است. احتمال دارد خشونتها و درگيري هايي نيز در اين روند بروز کند. فقط با بالگرد مي توان اين کمکها را به طوفان زدگان و سيل زدگان شهر گونائيو رساند زيرا اب سطح اين شهر را پوشانده است.

در سال دو هزار و چهار نيز طوفان سهمگين "جين" در اين منطقه وزيد و علاوه بر برجاي گذاشتن خسارتهاي زياد، جان چهار هزار نفر را نيز گرفت. منطقه گونائيو در برابر طوفانها و سيل ها بسيار حساس است. مردم اين شهر بسيار از عملکرد دولت هائيتي ناراضي هستند و معتقدند دولت بايد پيش از طوفان به تخليه اين مناطق مبادرت مي کرد.

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/6506
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است