شنبه 29 ارديبهشت 1403

شکل گيري امپراتوري اقتصادي گوگل ظرف مدت فقط ده سال

  تاريخ:هفدهم شهريور 1387 ساعت 09:05   |     کد : 6566   |     مشاهده: 1497
به گزارش صنعت نيوز، شرکت جستجوگر "گوگل" که ده سال پيش کار خود را با يک موتور جستجوگر کوچک در شبکه اينترنت آغار کرد اکنون به يک امپراتوري اقتصادي تبديل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز، شرکت جستجوگر "گوگل" که ده سال پيش کار خود را با يک موتور جستجوگر کوچک در شبکه اينترنت آغار کرد اکنون به يک امپراتوري اقتصادي تبديل شده است.

"لاري پيج" و "سرگئي براين" ده سال پيش شرکت گوگل را با استفاده از فقط چهار دستگاه رايانه و يکصد هزار دلار سرمايه تاسيس کردند.

هدف آنها ايجاد موتوري براي جستجوي آسان و دقيق در شبکه اينترنت بود.

ولي آنچه پس از ان روي داد بزرگترين و سريعترين رشد در تاريخ شرکت هاي امريکايي لقب گرفت و گوگل را به يکي از سودآورترين شرکتهاي امريکايي تبديل کرد که درآمد سالانه ان از ده ميليارد دلار و سود آن از پنج ميليارد دلار فراتر رفت.

بزرگترين چالشي که شرکت گوگل با ان رو به رو است اين است که حدود نود درصد درآمد اين شرکت متکي به تبليغات است.

همچنين اين شرکت متهم است که از موتور جستجوگرش براي به دست اوردن اطلاعات شخصي افراد در شبکه اينترنت سوء استفاده مي شود.

گوگل به منظور متنوع کردن منابع درآمد خود از ابداع نرم افزاري به نام "گوگل کراون" خبر داد که عملکردي شبيه به نرم افزار "اينترنت اکسپلورر" متعلق به مايکروسافت دارد.

البته اين نرم افزار گوگل هنوز در مرحله ازمايشي است ولي مهمترين مزيتش اين است که کار کردن با آن آسان است.

در واقع شرکت گوگل درگير جنگي اعلام نشده با شرکت مايکروسافت شده است که اخيرا تلاش کرد رقيب گوگل يعني ياهو را بخرد ولي موفق نشد.

شرکت رايانه اي "اپل" نيز از اين جنگ دور نمانده است زيرا گوگل قصد دارد موبايلي به نام "اندرويد" براي رقابت با "آيفون" که شرکت اپل ساخته است به بازار عرضه کند.

کرگ سيلور مدير بخش فناوري در شرکت گوگل مي گويد ظرف پنج سال آينده تلفنهاي همراه به رايانه اي کوچک تبديل خواهند شد و مردم از طريق گوشي هايشان به جستجوي اطلاعات در اينترنت خواهند پرداخت.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6566
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است