شنبه 29 ارديبهشت 1403

مبتکر اصفهاني، موس غير لمسي براي کاربران قطع نخاعي ساخت

  تاريخ:هفدهم شهريور 1387 ساعت 09:39   |     کد : 6578   |     مشاهده: 445
به گزارش صنعت نیوز، يک مبتکر جوان ساکن شهرستان مبارکه اصفهان موفق به طراحي و ساخت موس و صفحه کليد غيرلمسي براي کاربران قطع نخاعي از گردن شد.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، يک مبتکر جوان ساکن شهرستان مبارکه اصفهان موفق به طراحي و ساخت موس و صفحه کليد غيرلمسي براي کاربران قطع نخاعي از گردن شد.   

اين موس که مانند گوشي بر روي سر نصب مي شود، کاربران قطع نخاعي از گردن را قادر مي سازد، تمامي عملياتي که توسط موس و صفحه کليد انجام مي شود را فقط باحرکت سر و استفاده از چند واژه محدود اجرا کنند.

"عليرضا نجفي" طراح و مبتکر اين موس که متولد 62 و فارغالتحصيل کارداني عمران است، روز يکشنبه با حضور در خبرگزاري جمهوري اسلامي استان اصفهان طرز کار با اين موس که در اداره کل ثبت شرکتها و مالکيتهاي صنعتي به شماره 49803 در تاريخ هشتم تيرماه امسال به ثبت رسيده را تشريح کرد.

وي گفت: اين موس براي تمام افرادي که به هردليل قادر به استفاده از دستان خود براي کار با رايانه نمي باشند قابل استفاده است و در آن پس از نصب هدفون به سر کاربر نشانگر موس بر اساس حرکت سر کاربر به جهات مختلف حرکت و دستورات را در قالب عبارتهاي کوتاه اجرا مي کند.

اين مبتکر اضافه کرد: با بيان دستور "Keboard" صفحه کليد نرم افزاري بر روي صفحه نمايش رايانه ظاهر شده و سپس کاربر مي تواند با حرکت سر و جابجا کردن نشانگر موس بر روي صفحه کليد متن مورد نظر خود را تايپ نمايد.

نجفي تصريح کرد: اين سيستم که در آن امکان نقاشي کردن براي کاربر فراهم شده به گونه اي طراحي شده که تنها به حرکتهاي از پيش تعريف شده عکس العمل نشان مي دهد و به حرکت هاي سريع و لرزشي عکس العمل نشان نمي دهد.

وي گفت: براي طراحي وساخت موس غيرلمسي هشت سال کارمطالعاتي انجام گرفته و چندين نمونه ابتدايي ازآن طراحي شده که اشکالات آن در نمونه نهايي مرتفع شده است.

وي اضافه کرد:اين ابتکار را درجشنواره خوارزمي سال آتي و جشنواره هاي اختراعات خارج از کشور شرکت خواهد داد.

نجفي، هزينه ساخت نمونه اوليه اين موس غيرلمسي را بين 150 تا 200 هزار تومان عنوان کرد.

وي تصريح کرد: در اجراي اين طرح از کمک هيچ سازماني برخودار نشده است.

تنها انتظار اين جوان نخبه و مبتکر از مسوولان اين است که امکان گذراندن خدمت سربازي در اصفهان برايش فراهم شود تا بتواند روي طرحهاي جديد در دست ساختش کار کند.

رييس مرکز ايرناي اصفهان نيز در نشست با اين جوان مبتکر گفت: پشتيباني از دستاوردهاي علمي جوانان از رويکردها و سياست هاي حرفه اي سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي بوده و هست.

"مجيد گالشي" بااعلام آمادگي براي انعکاس ديدگاههاي محققين به ويژه جوانان در تمامي ابعاد افزود: اين سازمان تاکنون نقش ممتازي در اين خصوص انجام داده و آماده است براي بررسي مشکلات احتمالي مخترعين و دانشمندان جوان نشست هاي مشترکي را در ايرنا برگزار نمايد

http://www.sanatnews.ir/News/1/6578
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است