شنبه 29 ارديبهشت 1403

پیکاسا و فلش جدیدترین ابزارهای هرزنامه‌نویسان می‌شوند

  تاريخ:هفدهم شهريور 1387 ساعت 13:04   |     کد : 6621   |     مشاهده: 1519
به گزارش صنعت نيوز، سرویس اشتراک‌گذاری عکس پیکاسای گوگل به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزار جدید مورد علاقه‌ی هرزنامه‌نویسان برای گریز از فیلترهای ایمیل است.

به گزارش خبرنگار گروه صنايع پيشرفته صنعت نيوز، سرویس اشتراک‌گذاری عکس پیکاسای گوگل به سرعت در حال تبدیل شدن به ابزار جدید مورد علاقه‌ی هرزنامه‌نویسان برای گریز از فیلترهای ایمیل است.

بر اساس گزارش اخیر شرکت امنیتی Message Labs، این سرویس برای میزبانی تصاویری که در پیام‌های هرزنامه‌یی به کار می‌روند مورد استفاده قرار گفته است.

بر اساس این گزارش، این تصاویر ممکن است برای اهدافی مانند ارسال فایل‌های ویدیوی قلابی یا ارسال متونی که بتوانند از فیلترهای هرزنامه بگریزند مورد استفاده قرار بگیرند.

استفاده از تصویر در هرزنامه مورد جدیدی محسوب نمی‌شود؛ هرزنامه‌نویسان مدت‌ها از فایل‌های تصویر به عنوان راهی برای گریز از شناسایی شدن توسط فیلترهای هرزنامه‌ی دارای امکان تشخیص متن استفاده می‌کردند؛ با این حال استفاده از سرویس‌های ویژه تصویر مانند پیکاسا ممکن است مبارزه با آن‌ها را دشوارتر سازد.

به دلیل این که پیکاسا سرویس گوگل است، دامنه‌ها به ندرت توسط فیلترهای هرزنامه مسدود می‌شود زیرا بیش‌تر احتمال دارد برای میزبانی عکسی که کاربر خواهان دریافت آن است مورد استفاده قرار گرفته باشند.

طبق گزارش Message Labs، ماهیت ساده‌ی این سرویس که برای ساده‌تر کردن بارگذاری و مدیریت آلبوم تصاویر توسط کاربران طراحی شده هرزنامه‌نویسان را به خود جلب کرده است.

بر اساس گزارش این شرکت امنیتی، هرزنامه‌نویسان تنها از سرویس اشتراک عکس پیکاسا برای اجتناب از فیلترها استفاده نمی‌کنند بلکه فایل‌های فلش نیز تهدید نوظهوری به شمار می‌روند.

در حالی که در گذشته آسیب‌پذیری‌های فایل‌های فلش برای آلوده کردن رایانه‌ی کاربران مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفتند، هرزنامه‌نویسان اکنون از این فایل‌ها برای فریب کاربران و هدایت آن‌ها به حملات مخرب یا سایت‌های فیشینگ استفاده می‌کنند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6621
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است