شنبه 29 ارديبهشت 1403

ماهواره عکسبرداري‌گوگل واردفضا شد

  تاريخ:هجدهم شهريور 1387 ساعت 10:42   |     کد : 6667   |     مشاهده: 493
به گزارش صنعت نیوز، ماهواره GeoEye-1 که براي تصوير برداري هوايي از جانب گوگل به ماموريت فرستاده شده بود، وارد فضا شد. تصاوير تهيه شده از اين ماهواره در سايتهاي مختلف گوگل از جمله Google Earth و Google Maps مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع پیشرفته صنعت نیوز، ماهواره GeoEye-1 که براي تصوير برداري هوايي از جانب گوگل به ماموريت فرستاده شده بود، وارد فضا شد. تصاوير تهيه شده از اين ماهواره در سايتهاي مختلف گوگل از جمله Google Earth و Google Maps مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مسئولان شرکت گوگل در صبح روز شنبه در پايگاه هوايي وندنبرگ در ايالت کاليفرنيا جايي که عمليات پرتاب ماهواره صورت گرفت حضور داشته و به گفته GeoEye در عصر همان روز ماهواره از قسمت دوم موشک دلتا II جدا شده و سيستم هاي آن برد فعال سازي شدند.

GeoEye1 با سرعت 4.5 مايل در ثانيه به دور زمين حرکت مي کند و از فاصله 423 متري زمين تصاوير سياه و سفيد و رنگي تهيه خواهد کرد. همچنين دوربين اين ماهواره قادر به تشخيص اشيايي به اندازه 40.6 سانتيمتر بر روي سطح زمين خواهد بود.

با اين حال به خاطر محدوديت هاي امنيتي که دولت آمريکا براي اين عمليات ايجاد کرده است، گوگل از تصاوير با کيفيت متوسط و نه خيلي بالا استفاده خواهد کرد.

همچنين به گفته مسئولان گوگل تصاوير رنگي با کيفيت بالا را تا پاييز آينده در سايتهاي مختلف اين شرکت مورد استفاده قرار گرفته و به کاربران ارائه خواهد شد.

بر اساس گزارش Cnet، ماهواره GeoEye-2 نيز طبق گفته مسئولان شرکت GeoEye تا سال 2011 به فضا پرتاب خواهد شد

http://www.sanatnews.ir/News/1/6667
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است