به گزارش صنعت نيوز به نقل از خبر خودرو، کمپانی فورد در بررسی های اخیرش به این نتیجه رسیده است که در بازار حوزه آسیای شرقی و پاسیفیک با افت قابل ملاحظه ای مواجه شده و به عبارت بهتر میدان رقابت را به دیگران واگذار کرده است.
طی 12 ماه گذشته فورد پایین تر از حداقل مورد انتظار سران آن در بازار اسیای شرقی و جنوبی حاضر شده به طوری که حتی در هندستان و چین نیز با کاهش قابل ملاحظه ای روبرو شده است.
طبق آمار موجود در بازار ، فورد حدود 1/2 درصد بازار آسیا ، پاسیفیک و آفریقا را در اختیار دارد که نزدیک به 8 درصد کمتر از زمان مشابه در سالهای گذشته است.
مسئولان بازاریابی این کمپانی نیز حداقل 6 درصد بیش از این را برای محصولات خودرو متصور بوده اند اما ظاهراً افزایش قیمت سوخت و رویکرد مشتریان به خودروهای کم مصرف و کوچک چنین اتفاقی را بر روی خودرو رقم زده است .