يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

محکومیت تحریم کشتیرانی ایران از سوی امریکا

  تاريخ:بيست و سوم شهريور 1387 ساعت 10:16   |     کد : 6775   |     مشاهده: 1719
به گزارش صنعت نیوز، در این بیانیه نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ، ...

به گزارش خبرنگار گروه کشتیرانی صنعت نیوز، در این بیانیه نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ، اقدام دولت امریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را غیر قابل توجیه دانست و اتهامات بی‌اساس و نیز اقدامات غیر قانونی و یکجانبه علیه کشتیرانی را رد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدام دولت آمریکا کاملا بر اساس بهانه‌های واهی انجام گرفته و یکبار دیگر یکجانبه بودن رویکردهای دولت آمریکا را نمایان می سازد و دلیل دیگری بر بی اعتنائی امریکا به قوانین بین المللی است و نهایتا نیز بدلیل ماهیت سلطه طلبانه، غیر مشروع و غیر قانونی آن محکوم به شکست است.

این بیانیه همچنین با رد قاطعانه اتهامات بی‌اساس امریکا علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و محکومیت جدی اقدامات یکجانبه و فاقد اعتبار امریکا در این خصوص، تاکید کرده است: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاملا متعهد است که براساس قوانین و مقررات بین المللی فعالیت کند و همه اقدامات آن در چارچوب موازین بین المللی صورت گرفته و کاملا به مقررات مربوط به صنعت کشتیرانی پایبند است. از سوی دیگر این شرکت هیچگاه در فعالیت‌های غیر قانونی از جمله در اقدامات باصطلاح «مربوط به اشاعه تسلیحات» مداخله‌ای نداشته است، زیرا اساسا” این گونه فعالیت‌ها مطلقا در ایران انجام نشده است.

بر اساس این بیانیه، همان طور که بارها مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش های متعدد خود تاکید کرده‌اند فعالیت هسته‌ای ایران، صرفا صلح آمیز بوده و کوچکترین نشانه و یا مدرکی علیه چنین واقعیت آشکاری وجود ندارد. لذا با عنایت به این واقعیت که امریکا تاکنون نتوانسته کمترین دلیلی برای اثبات ادعاهای خود در خصوص آنچه «نگرانی‌های اشاعه ای» در باره ایران خوانده است ارائه دهد، و هیچگونه مدرکی نیز درباره ادعاهای واهی خود علیه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ارائه نکرده است، این گونه اقدامات غیر قانونی و یکجانبه صرفا برگ دیگری بر پرونده اقدامات بی فایده و سیاست‌ها و رفتار کورکورانه دولت آمریکا در قبال ایران است.

نمایندگی دائم کشورمان در سازمان ملل متحد در ادامه بیانیه خود آورده است: کاملا غیر قابل توجیه است که دولت آمریکا برای توجیه چنین اقدامات غیر قانونی، به تفسیرهای نادرست و انحرافی از قطعنامه 1803 شورای امنیت سازمان ملل متوسل می شود، در حالیکه حتی خود این قطعنامه که ذاتا نیز فاقد مبنای قانونی و حقوقی است، چنین اقداماتی را توصیه نکرده است.

این بیانیه می افزاید: بسیار بدیهی است که این اقدامات دولت امریکا صرفا برای در تنگنا قرار دادن مردم ایران و نیز اعمال فشارهای بی مورد بر هزاران سهامدار این شرکت است که جملگی از مردم عادی هستند، لذا جمهوری اسلامی ایران این حق را برای خود محفوظ می‌داند تا در رابطه با هرگونه ضرر و زیان احتمالی که از بابت این اقدام خودسرانه و غیر قانونی، متوجه شهروندان ایرانی گردد، ادعای غرامت کند.

در پایان این بیانیه، نمایندگی دائم کشورمان می افزاید: بی شک دولت آمریکا با چنین اقداماتی بدنبال فشار بر ملتی است که برای صیانت و اعمال حقوق قانونی خود کاملا مصمم است اما اگر تاریخ ملاک و مبنا قرار گیرد، انچنان که چنین سیاست هائی در گذشته نتیجه ای به بار نیآورده، در آینده نیز کاملا بی نتیجه خواهد بود و هیچ گونه فشار، ارعاب و اقدامات غیر قانونی، نخواهد توانست یک ملت بزرگ را از عزم جزم خود در دفاع از حقوق مشروع خویش، باز بدارد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6775
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است