يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

جوابیه فوری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور درج در سازمان خبري صنعت نيوز

  تاريخ:بيست و چهارم شهريور 1387 ساعت 09:30   |     کد : 6864   |     مشاهده: 1641
پایگاه محترم صنعت نیوز با سلام پیرو درج خبری درخصوص "دولت آمریکا خطوط کشتیرانی ایران و 18 شرکت همکار آن را تحریم کرده است ”ضمن تکذیب تمامی موارد مندرج در خبر مذکور، به پیوست توضیحاتی در این خصوص جهت درج در آن خبرگزاری ارسال می شود. مستدعی است نسبت به انعکاس این خبر برابر قوانین و ضوابط موجود اقدام گردد.

پایگاه محترم صنعت نیوز با سلام پیرو درج خبری درخصوص "دولت آمریکا خطوط کشتیرانی ایران و 18 شرکت همکار آن را تحریم کرده است ”ضمن تکذیب تمامی موارد مندرج در خبر مذکور، به پیوست توضیحاتی در این خصوص جهت درج در آن خبرگزاری ارسال می شود. مستدعی است نسبت به انعکاس این خبر برابر قوانین و ضوابط موجود اقدام گردد.

ابراهیم محمد نبی مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادعای دولت آمریکا را دروغ محض خواند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با رد اتهامات مطرح شده از سوی دولت آمریکا اعلام کرد: فعالیت این شرکت دقیقاً در چارچوب مقررات و قوانین بین المللی بوده و هیچگونه تخطی از مقررات و قوانین حاکم بر این صنعت در کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران قابل پذیرش نیست.

روابط عمومی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تحریم وضع شده از سوی دولت آمریکا و همچنین طرح ادعاهای واهی و بی اساس توسط کشور مذکور اعلام کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از چندین سال پیش از قالب یک شرکت دولتی خارج و با ورود به بورس در قالب یک شرکت خصوصی سهامی عام با چندین هزار سهامدار، فعالیت اقتصادی خود را کاملاًٌ منطبق با قوانین و مقررات بین المللی انجام می دهد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اتهامات مطرح شده از طرف آمریکا تهمتی بیش نیست و دروغ محض است یادآور شد: اسناد صادره از طرف کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران کاملاً مستند به مدارک بوده و به هیچ وجه اسناد ساختگی و دستکاری شده که مورد ادعای دولت آمریکا است توسط شرکت معتبری چون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صادر نمی شود علاوه بر این کلیه مدارک مربوط به محمولات و بار کشتیها نیز به تایید مقامات بندری کشورهایی که کشتیهای این شرکت در آنها تردد دارند می رسد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این ادعای آمریکا مشابه سایر ادعاهایی است که همواره کشورهای مستقل را به آن متهم می کنند بدون اینکه برای اثبات آن سند و مدرکی ارائه کند. این شرکت با رد هرگونه همکاری با شرکتها و موسسات آمریکایی اعلام کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سالهای پیش دفاتر خود را در آمریکا تعطیل کرده و حسابهای بانکی و اموالی در این کشور ندارد که مشمول توقیف شود علاوه بر این، این شرکت هیچگونه همکاری و مبادله تجاری با بانکها، موسسات و شرکتهای آمریکایی ندارد لذا تحریم مطرح شده از طرف آمریکا نمی تواند تاثیری بر فعالیتهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر تجاری بودن ناوگان این شرکت، حمل محمولات نظامی را ادعای بی اساس از سوی دولت آمریکا خواند و یادآور شد: تحریم های وضع شده از سوی آمریکا تاثیری بر فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تردد کشتیهای این شرکت در آبها و بنادر بین المللی نخواهد داشت. این شرکت اعلام کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اتهامات وارده از سوی دولت آمریکا را از طریق مجامع بین المللی پیگیری خواهد کرد.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6864
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است