شنبه 29 ارديبهشت 1403

شرایط ثبت نام مشمولان در دانشگاه ها

  تاريخ:بيست و پنجم شهريور 1387 ساعت 11:03   |     کد : 6955   |     مشاهده: 1201
به گزارش صنعت نیوز، در اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی ناجا آمده است: مشمولانی که در آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1387 شرکت کرده اند و مهر امسال پذیرفته شوند، واجد شرایط برخورداری از معافیت تحصیلی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، در اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی ناجا آمده است: مشمولانی که در آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال 1387 شرکت کرده اند و مهر امسال پذیرفته شوند، واجد شرایط برخورداری از معافیت تحصیلی خواهند بود.

دراین اطلاعیه آمده است: دانشگاه ها مجازند راساً از دانشجویان یادشده ثبت نام کنند و درخواست معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی حداکثر یک ماه پس از ثبت نام است .

همچنین برای ثبت نام، مشمولان نیازی به دریافت معرفی نامه از رده های وظیفه عمومی نیست.

1- متولدین سال های 1369 و بعد از آن که دارای مدرک دیپلم،کارودانش، فنی و حرفه ای و پیش دانشگاهی هستند و یا تا مهر 1387 آن را اخذ خواهند کرد.

2- متولدین سال های 1368 که امسال و سال های گذشته که بنا به گواهی وزارت آموزش و پرورش موفق به اخذ دیپلم و یا پیش دانشگاهی به صورت حضوری شده اند.

3- متولدین نیمه دوم سال 1367 که بنا بر گواهی وزارت آموزش و پرورش در سال 1386 به صورت حضوری موفق به اخذ مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم فنی و حرفه ای و کارودانش شده اند.

4- متولدین سال 1367 و قبل از آن که برابر گواهی وزارت آموزش و پرورش در بهمن سال 1386 و یا امسال با داشتن حداکثر 22 سال سن ،مدرک دوره دیپلم فنی و حرفه ای یا کارودانش و با داشتن حداکثر 24 سال سن مدرک پیش دانشگاهی را به صورت حضوری به اتمام رسانده اند.

5- ارائه برگه اعزام به خدمت بدون غیبت که مهلت اعزام مندرج در آن در زمان ثبت نام سپری نشده و قبلاً دانشجوی انصرافی از هیچ دانشگاهی نیز نبوده باشد.

6- مشمولانی که با رعایت این مقررات از مهر 1387 شروع به تحصیل کرده باشند در صورت اعلام قبولی آنان در رشته های نیمه متمرکز در بهمن 1387 نیاز به اخذ مجوز از وظیفه عمومی ندارند و با معرفی و ارسال مدارک از جانب دانشگاه اولیه به دانشگاه ثانوی واجد شرایط، شروع به تحصیل خواهند کرد.

7- مشمولانی که از تاریخ 30 بهمن 86 به بعد در دوره های کاردانی و یا کارشناسی فارغ التحصیل شده اند در حال حاضر در دوره کارشناسی ناپیوسته و یا کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند به شرط ثبت نام و شروع به تحصیل در مهر سال 1387 ثبت نام آنان بلامانع است.

بدیهی است چنانچه فردی که واجد شرایط نیست ؛خارج از ضوابط یاد شده در دانشگاه ثبت نام کند صدور معافیت تحصیل برای وی امکان ندارد و ادامه تحصیل برای او در دانشگاه غیرمجاز خواهد بود.

http://www.sanatnews.ir/News/1/6955
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است