يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

افزايش 400 درصدي تاكسي ها باعث افزايش مصرف بنزين شده است

  تاريخ:بيست و هفتم شهريور 1387 ساعت 12:06   |     کد : 7126   |     مشاهده: 1619
به گزارش صنعت نیوز، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت : تا کنون میزان فروش بنزین در جایگاه ها تغییر چندانی نداشته است ، چرا که کاهش قیمت بنزین سوپر از 540 به 150 تومان از اول مهر اجرا می شود و در حال حاضر با همان قیمت 540 تومان عرضه می شود.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبر خودرو ، رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت گفت : تا کنون میزان فروش بنزین در جایگاه ها تغییر چندانی نداشته است ، چرا که کاهش قیمت بنزین سوپر از 540 به 150 تومان از اول مهر اجرا می شود و در حال حاضر با همان قیمت 540 تومان عرضه می شود.

حاج محمد رضا در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو در خصوص سهمیه ویژه نمایندگان افزود : سهمیه ویژه نمایندگان از طریق کارتهای ویژه عرضه و در اختیار ستاد تبصره 13 و مدیریت خدمات شهری می باشد و اعلام عمومی در این زمینه صورت نمی گیرد اما کماکان این سهمیه عرضه می شود و حدود 1200 لیتر در ماه می باشد.

وی با اشاره به اینکه اهداف سهمیه بندی بنزین در چار چوب گفتار بوده و در عمل حفظ موقعیت موجود می باشد اظهار داشت: از ابتدای سهمیه بندی بنزین ، به دنبال اهداف ذکر شده کاهش مصرف و کاهش بار ترافیک نبودند بلکه در جهت افزایش قیمت ، حرکت ها صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : میزان عرضه بنزین ، تا قبل از سهمیه بندی و در بحرانی ترین مقطع حدود 75 میلیون لیتر بنزین و نزدیک به 90 میلیون لیتر گازوئیل بوده و در تیر ماه 86، زمانی که محدودیت اعلام شد میزان مصرف بنزین سوپر به 48 میلیون لیتر در روز رسید که از حدود 3 ماه گذشته تا کنون این میزان افزایش یافته و به 75 میلیون لیتر رسیده که نسبت به مدت مشابه حدود 28 درصد ، مصرف بنزین افزایش دانشته است.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت به علل افزایش مصرف اشاره و تأکید کرد : افزایش 400 درصدی تاکسی ها درون شهری و برون شهری و ورود ون های جدید ، از عواملی است که مصرف بنزین را افزایش داده و باعث افزایش ترافیک و مشکلات دیگر گردیده است.

حاج محمد رضا در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره و خاطر نشان کرد : با شروع مدارس حجم مصرف بنزین افزایش خواهد یافت و باعث افزایش بار ترافیک در جایگاه ها خواهد شد چرا که اکثر مراجعه کنندگان به جایگاه ها به دنبال پر کردن باک نبوده و به طور ناقص، سوخت دریافت می کنند.

وی در پایان در خصوص افزایش جایگاه ها گفت : یکی ، دو جایگاه در بیرون از تهران احداث گردیده و به دنبال آن هستند که جایگاه های جدیدی در داخل نیز احداث شود ولی فعلاً در حد حرف و صحبت بوده است.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7126
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است