يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

مردم فرانسه به وسائل نقليه عمومي روي آورده اند

  تاريخ:بيست و هفتم شهريور 1387 ساعت 13:10   |     کد : 7139   |     مشاهده: 1621
به گزارش صنعت نیوز، افزايش بهاي جهاني نفت و به تبع آن گراني قيمت سوخت، مردم فرانسه را بر آن داشته است تا در زندگي روزمره خود تغييراتي لحاظ کنند.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبر خودرو، افزايش بهاي جهاني نفت و به تبع آن گراني قيمت سوخت، مردم فرانسه را بر آن داشته است تا در زندگي روزمره خود تغييراتي لحاظ کنند.

به گزارش خبرخودرو ، گراني بهاي سوخت در فرانسه باعث شده است که مردم اين کشور با روي آوردن به وسايل نقليه عمومي، از خودروهاي شخصي کمتر استفاده کنند.

بر اساس آخرين آمار، در ماه آگوست مصرف بنزين در فرانسه دوازده درصد کاهش داشته است و به دنبال اين موضوع ترافيک شهري نيز کاهش يافته است.

بطور کلي مي توان گفت از آغاز سال جاري ميلادي تاکنون، مصرف بنزين در فرانسه هفده درصد و مصرف گازوئيل ده درصد در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

در ماه آگوست سال گذشته بهاي هر ليتر بنزين در فرانسه يک يورو و بيست و هفت سنت معامله مي شد که اين مبلغ در مدت مشابه سال جاري با دوازده درصد افزايش به يک يورو و چهل و دو سنت رسيد.

بهاي هر ليترگازوئيل نيز با بيست و سه درصد افزايش نسبت به سال گذشته، در حال حاضر يک يورو و سي و چهار سنت داد و ستد مي شود.برخي از مردم فرانسه استفاده از وسايل نقليه عمومي در سفرهاي درون شهري و برون شهري را علاوه بر اقتصادي بودن، بسيار راحت،سريع و مطمئن توصيف مي کنند.

در تابستان امسال شمار استفاده کنندگان از وسائل نقليه عمومي در فرانسه در مقايسه با سال گذشته يک ميليون نفر افزايش داشته است که بيش از يک سوم از آنها به دليل افزايش بهاي سوخت ترجيح داده اند که خودروي خود را در پارکينگ گذاشته و به وسائل نقليه عمومي روي آورند.

 

 

http://www.sanatnews.ir/News/1/7139
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است