يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

سرقت هشت هزار اتومبيل در مسکو

  تاريخ:بيست و هشتم شهريور 1387 ساعت 09:47   |     کد : 7183   |     مشاهده: 1633
به گزارش صنعت نیوز، ازابتداي سال جاري هشت هزارو هفتاد و سه دستگاه اتومبيل درپايتخت روسيه به سرقت رفته است.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، ازابتداي سال جاري هشت هزارو هفتاد و سه دستگاه اتومبيل درپايتخت روسيه به سرقت رفته است.

پليس مسکو تا کنون موفق شده دو هزار دستگاه ازاين تعداد را پيدا کرده به صاحبان انها بازگرداند.

براساس اين گزارش اتومبيلهاي «ژيگولي» و اتومبيلهاي خارجي درجه متوسط بيشتراز همه در مسکو مورد سرقت قرار مي گيرند و هدف ازسرقت اتومبيلهاي قديمي اوراق کردن انهاست و سارقان پس از دزديدن اتومبيلهاي نو پلاک انها را عوض مي کنند و انها را مي فروشند.

اين گزارش مي افزايد سرقت اتومبيلهاي گران قيمت در مسکو از جمله پورشه کاين، تويوتا لند کروز،‌اينفينيتي و لکسوس معمولا به صورت سفارشي انجام مي شود و اين اتومبيلها پس از سرقت به مناطق شمال قفقاز فرستاده مي شوند. سرقت اين اتومبيلها توسط باندهاي تبه کاري انجام مي شود که در اين زمينه تخصص دارند و بيشتراعضاي انها اهل قفقاز هستند.

به گفته نمايندگان نهادهاي انتظامي شهر مسکو از ابتداي سال پنج گروه سارقان اتومبيلهاي گرانقيمت دستگير شده اند و درحال حاضر يک باند بزرگ که در زمينه سرقت وسايل نقليه سنگين از جمله کاميونهاي جرثقيل دار، بتون ساز و غيره تخصص دارد تحت تعقيب است.

اين روزنامه مي افزايد: سالانه به طور متوسط سيزده هزاراتومبيل در شهر مسکو به سرقت مي روند و اتومبيل دزدي در فصل پاييز و بهار به اوج خود مي رسد و دراين فصول روزانه به طور متوسط چهل اتومبيل به سرقت مي رود.

گفتني است پليس مسکو بيشتر اتومبيلهاي سرقتي را با کمک سيستمهاي ماهواره اي پيدا ميکند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7183
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است