شنبه 29 ارديبهشت 1403

2940 میلیارد تومان پرونده جرائم اقتصادی طی 5ماه

  تاريخ:سی ام شهريور 1387 ساعت 09:48   |     کد : 7234   |     مشاهده: 1263
به گزارش صنعت نیوز، سردار سرتیپ دوم سید اصغر جعفری درتشریح ارزش ریالی کشفیات پلیس آگاهی در 5 ماهه امسال گفت: در زمینه سرقت اعم از سرقتهای عادی ،به عنف و مسلحانه شامل سرقت از اماکن ، وسایل نقلیه و سرقتهای خیابانی حدود 140 میلیارد تومان از اموال مسروقه در عملیاتهای مختلف پلیس آگاهی کشف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی صنعت نیوز، سردار سرتیپ دوم سید اصغر جعفری درتشریح ارزش ریالی کشفیات پلیس آگاهی در 5 ماهه امسال گفت: در زمینه سرقت اعم از سرقتهای عادی ،به عنف و مسلحانه شامل سرقت از اماکن ، وسایل نقلیه و سرقتهای خیابانی حدود 140 میلیارد تومان از اموال مسروقه در عملیاتهای مختلف پلیس آگاهی کشف شده است.

وی افزود: آمار ارائه شده از فرماندهی انتظامی استانهای کشور، در زمینه جرائم خاص و رایانه ای و درحوزه جعل ، بیش از 12 میلیارد تومان اسناد جعلی شامل اسناد و مدارک بانکی و بهادار و اسناد و مدارک شناسایی با تلاش کارآگاهان پلیس کشف شده است.

سرتیپ جعفری گفت :درحوزه کلاهبرداری نیز با توجه به پرونده های تخصصی این حوزه نظیر فروش مال غیر، فروش اقساطی و امور بازرگانی و تجاری ارزش ریالی پرونده های مکشوفه حدود 107 میلیارد تومان برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی کشور تصریح کرد :ارزش ریالی پرونده های کشف شده جرائم رایانه ای نظیر تکثیرغیرمجاز نرم افزار( کپی رایت) ،تخریب و اختلال در سیستم ها ،کلاهبرداری های اینترنتی و غیره حدود یک و نیم میلیارد تومان است.

وی همچنین افزود: در زمینه قاچاق کالا و با توجه به طبقه بندی انواع کالاهای قاچاق و عملیاتهای گسترده پلیس آگاهی درسراسر کشور با کشف کالاهایی نظیر سلاح و مهمات ،تجهیزات ماهواره ای ،دارو ،ارز، اسکناس جعلی ،اجناس دخانی ،خواروبار، ملبوسات و منسوجات ،وسایط نقلیه ،فلزات قیمتی و مسکوکات ،ارزش ریالی کالاهای کشف شده بیش از 220 میلیارد تومان است.

سرتیپ جعفری گفت: با وجود تلاش کارآگاهان پلیس اگاهی در حوزه های تخصصی این پلیس در رسیدگی به جرائم ، بحث آموزش همگانی و همکاری و مشارکت مردم همچنان به عنوان یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کاهش وقوع جرائم خودنمایی می کند.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7234
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است