يک شنبه 30 ارديبهشت 1403

توليد بنزين در کشور با بهره گيري از روش هاي مناسب نگهداري و تعميرات افزايش مي يابد

  تاريخ:سی ام شهريور 1387 ساعت 12:09   |     کد : 7273   |     مشاهده: 1317
به گزارش صنعت نیوز، دبير علمي پنجمين کنفرانس بين المللي انجمن نگهداري و تعميرات (نت) از افزايش توليد 10 تا 15 درصدي بنزين در کشور در صورت بهره گيري از روش هاي نگهداري و تعميرات خبر داد.

به گزارش صنعت نیوز به نقل از خبرخودرو ، دبير علمي پنجمين کنفرانس بين المللي انجمن نگهداري و تعميرات (نت) از افزايش توليد 10 تا 15 درصدي بنزين در کشور در صورت بهره گيري از روش هاي نگهداري و تعميرات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، فرشيد رعايت صنعتي گفت: هم اکنون در حوزه پالايشگاه هاي کشور عقب افتادگي چشمگيري در حوزه نگهداري و تعميرات وجود دارد که اين امر باعث فرسودگي و بهره برداري نشدن کامل از تجهيزات شده است و با رفع اين موانع مي توان حتي بدون نياز به سرمايه گذاري جديد، ظرفيت توليد را افزايش داد.

وي که به مناسبت برپايي "پنجمين کنفرانس نگهداري و تعميرات" که 7 و 8 آبان امسال در تهران برپا مي شود، سخن مي گفت، افزود: توليد بنزين از تجهيزات موجود در پالايشگاه ها با ظرفيت خاصي حاصل مي شود که در صورت پيشگيري از اتلاف منابع و بهبود و اصلاح تجهيزات به کمک اقدامات مناسب تعميراتي مي توان ظرفيت توليد بنزين و قيمت تمام شده آن را به ميزان قابل توجهي بهبود بخشيد.

رعايت صنعتي با اشاره به اينکه از بحث هدرروي منابع به دليل بي توجهي به مقوله نگهداري و تعميرات با عنوان چالش هاي نگهداري و تعميرات ياد مي شود، تصريح کرد: از محورهاي اساسي کنفرانس امسال انجمن نگهداري و تعميرات، بررسي و ارايه راهکارهايي براي رفع "چالش هاي نگهداري و تعميرات" در بخش هاي مختلف به ويژه در حوزه صنايع است.

دبير پنجمين کنفرانس بين المللي نگهداري و تعميرات گفت: با بررسي هايي که در چند سال گذشته کشور انجام شده، مشخص شده است برخي از صنايع پيشرو در حوزه نگهداري و تعميرات پيشرفت چشمگيري داشته اند در صورتي که عموم صنايع کشور به ويژه مراکز مديريت و خدمات شهري دچار عقب افتادگي قابل توجهي هستند.

وي يادآور شد: مديريت مناسب نگهداري و تعميرات يکي از شيوه هايي است که موجب افزايش سطح بهره برداري از سرمايه ها مي شود و براي دستيابي به توليد کلاس جهاني، کمترين هزينه را متوجه صنايع مي کند.

به گفته رعايت صنعتي ايجاد درکي هم سطح براي کارشناسان صنايع مختلف در حوزه نگهداري و تعميرات يکي ديگر از اهداف اين کنفرانس دو روزه است.

وي افزود: پنجمين کنفرانس بين المللي نگهداري و تعميرات با تلاش انجمن نگهداري و تعميرات (نت) 7 و 8 آبان امسال در مرکز همايش هاي رازي تهران برپا مي شود.

رعايت صنعتي در پايان اظهار داشت: افزايش حجم سرمايه به منظور توفيق بيشتر در توليد و عرضه، آخرين راهکاري است که مديران و تصميم گيرندگان مي توانند از آن بهره گيرند، حال آنکه با بهبود مديريت دارايي ها و طول چرخه عمر آنها، مي توان راه حل هاي کم هزينه تري يافت.

http://www.sanatnews.ir/News/1/7273
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است