جمعه 28 ارديبهشت 1403

ايران و اکوادور يادداشت تفاهم‌ همکارى زمين‌شناسى و معدنى امضا کردند

  تاريخ:سی ام شهريور 1387 ساعت 12:39   |     کد : 7283   |     مشاهده: 1417
به گزارش صنعت نیوز، وزارت صنايع و معادن کشورمان و وزارت معدن و نفت اکوادور به منظور توسعه و تحکيم روابط دو جانبه بين‌المللي، يادداشت تفاهم زمين‌شناسي و معدن امضا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه صنایع صنعت نیوز، وزارت صنايع و معادن کشورمان و وزارت معدن و نفت اکوادور به منظور توسعه و تحکيم روابط دو جانبه بين‌المللي، يادداشت تفاهم زمين‌شناسي و معدن امضا کردند .

هادي ميرمحمدميگوني مدير اداره روابط بين‌الملل اين سازمان با اعلام اين خبر هدف از امضاي اين ياداشت تفاهم را که به امضاي على‌اکبر محرابيان وزير صنايع و معادن جمهوري اسلامي ايران و گالوچيريبوگازانبرانو وزير معادن و نفت جمهوري اکوادور رسيده است ، همکاري در بخش معدني و زمين ‌شناسي و پيروي از سياست معدني زمين‌ شناسي دو کشور با توسعة مشترک طرح ها در نواحي زمين‌شناسي و معادن عنوان کرد .

ميگوني افزود : دو طرف توافق کردند تا پايان سال 2008 بر اساس دعوت طرف اکوادوري هيئتي از سازمان زمين‌شناسي و اکتشافات‌معدني ايران به منظور تهيه شرح خدمات جزئي، بازديدهاي عملياتي و بررسي منابع تامين اعتبار به اکوادور سفر کند و در مقابل نيز هيئت فني از اکوادور بر اساس دعوت رسمى طرف ايراني به ايران سفر کند .

بنابراين گزارش همکارى فني در ايجاد آزمايشگاه‌هاي پايه ، همکاري و مشارکت در توليد اطلاعات زمين‌شناسي ، معدني و زيست ‌محيطي ، پشتيبانى و آموزش در زمينة تحقيق و شناسائى و استخراج منابع معدني ، آموزش در پردازش تصاوير ماهواره‌اى ، ارتقاء مشارکت مستقيم شرکت هاي اکوادورى در همه مراحل صنعت معدن ، ايجاد پايگاه داده‌هاي علوم زمين اکوادور ، انجام مطالعات زمين‌شناسي دريايي، ناحيه‌اي و کاربردي ، از جمله طرح هاي لازم‌الاجرا در موضوع زمين‌شناسي و معدني دو طرف ذکر شده است که دو کشور متعهد مي‌شوند بطور مشترک و پيرو مفاد موجود در تفاهم‌نامه در خصوص انها اقدام کنند .

http://www.sanatnews.ir/News/1/7283
Share

آدرس ايميل شما:
آدرس ايميل دريافت کنندگان
 



کليه حقوق محفوظ و متعلق به پايگاه اطلاع رسانی صنعت نيوز ميباشد
نقل مطالب و اخبار با ذکر منبع بلامانع است